Az eddig káprázatos alkotásokat gyártó stúdió új filmje úgy tűnik vérszegényre sikerült. Néhányan egymásra mutogatnak a Disney-nél. – írta a The Guardian
A visszhang, amelyre a Pixar-dolgozók leginkább számítanak új munkájukat illetően, ellentmondásos lehet. Amikor 17 éve a Toy Story-val debütált a stúdió, olyan magasra tették a mércét, hogy a kritikusok szerint az ezt követő filmeknek nincs szükségük másra, csak a nevek felcserélésére és a cselekmény minimális átírására. Kisebb egyenetlenségeket ugyan találunk a gyártó életútjában, mint például az Autók című – figyelmen kívül hagyható – film, amelyre tekinthetünk úgy, mint egy egyébként örömteli gyermek ritka neveletlenségére.
Bővebben a filmről
A sajtó és a Pixar közti mézeshetek szétváláshoz vezettek, amelynek úgy tűnik a Brave az oka. A történet egy skót hercegnőről szól, aki nem hajlandó a klánja szabályai szerint házasodni.A kifogástalan technikai megvalósítás ellenére néhány kritikus úgy érzi, a Brave nem méltó a címére. Todd McCarthy a Hollywood Reporterben kisebbfajta csalódásként említi, míg Roger Ebert a Chicago Sun-Times-tól azt jósolta, hogy a szülők csalódni fognak, ha egy igazi, elsöprő Pixar alkotásra várnak; szerinte a stúdió bűne, hogy a Disney-hagyományok területén vadászik. 2006-ban a Disney jelentős részt szerzett a stúdióból, miközben a franchise-barát, haszonelvű szemlélet híressé tette a fiatal céget.
A Ratatouille, Wall-e és az Up szokatlan hőseivel már azelőtt működött, amikor a Disney kinyitota a csekkfüzetét. Azóta filmjeik veszítettek a különcségükből. A bizarr hangzású Newt-ot, amely a Föld két utolsó gőtéjéről szól, a biztos profitszerzés érdeke taszította ki.
A Time magazinban a történet sztereotípiái miatt támadták a Brave-et, az indulatos vörös hajú, skótszoknyás hősnő és az ebből fakadó „poénos” látvány miatt. A tinédzser fiam megnézte a Brave trailerét és azt mondta: „Úgy néz ki, mint egy Dreamworks film.” Apró, de lényeges észrevétel, hiszen a Pixar mindig is egyet jelentett az eredetiséggel.