Nincs kategorizálva

FM ’tekercs podcast #15 – Epikus évértékelés

A héten lezajlott Oscar-gálával befejeződött a díjszezon is, és vele a 2019-es filmes év. Mi is szerettünk volna búcsút venni, ám azt nem gondoltuk, hogy podcastünket Martin Scorsese rendezi majd.

Tavaly Igazi évértékelés címen jelentettük meg beszélgetős adásunkat, melyben a hivatalos eredeti premierek mentén tekintettük át az évet, és nem a – sokszor későn érkező – magyar bemutatók alapján összegeztünk. Idén kiegészültünk egy harmadik fővel, és neki vágtunk, hogy egy közös, kompromisszumos toplistával lépjünk át az új évtizedbe.

A 2019 legjobb filmjeit tömörítő listánk kivonata egy hetekig tartó egyeztetés-sorozatnak,

de kitérünk a legnagyobb csalódásokat okozó filmekre is (amiket többnyire imádtak az emberek), illetve a toplistánkból kimaradt, kiváló alkotásokról is említést teszünk.

A felgyülemlő témamennyiség azonban elég volt ahhoz, hogy Az ír című gengszterdráma hosszával vetekedő adás keletkezett, bár reméljük, nem lesz tartalmatlan az élmény, hiszen volt miről beszélni. A türelmetlenek kedvéért a YouTube-videó leírásában időkódokkal különítettük el a szegmenseket, így aki csak a kiválasztott filmek kibeszélőjét szeretné meghallgatni, megteheti!

Hidegélelmet bekészíteni, és ugorjunk fejest a 2019-et kibeszélő epikus évösszegzőbe,

melyben kitárgyaljuk Anthony Hopkins legizgalmasabb ráncait, a fekete szleng abszurd magyar fordításait, a társadalmi ollót különböző manifesztumait, és a „fontos filmek” mibenlétét!

Énekes Gábor

2017-ben csatlakoztam a Filmtekercs csapatához. Ugyanebben az évben szereztem meg a diplomám az ELTE-n, ahol a filmes szakirány mellett kommunikáció és médiatudományt tanultam. Bármely korszak, műfaj és alkotó filmjeit szívesen fogyasztom, főként, ha azok megosztó társadalmi kérdéseket, párkapcsolati dilemmákat, vallási témákat és az emberiség jövőjét vizsgálják.

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.