A keresőkön keresztüli hirdetési lehetőség fogalma már ismert szinte mindenki számára. Segítségével el tudjuk juttatni a kampányok üzenetét a megfelelő célcsoportoknak úgy, hogy az megfelelő, mérhető eredményt generáljon. Viszont tisztában kell lenni azzal is, hogy ez a szolgáltatás számtalan hiba lehetőségét rejti magában, ezeket, ha mód van rá, jobb elkerülni.
Keresési hálózatok használata
Amikor a Google Ads-en belül egy új kampány indítunk, rendelkezésre áll a Search és a Display hálózat. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy bejelölik mindkettőt, mondván, minél több helyen zajlik a keresés, annál több lesz az elérés. De sajnos ez nem így van. Ha rákattintasz a Display hálózatban való keresési opcióra is, akkor a hirdetésed egy kis helyen, valahol oldalt vagy a lap tetején elbújva jelenik meg.
Földrajzi beállítások részletezettsége
Biztos ismerős az, amikor valaki szűkíteni szeretné a megjelenést egy adott földrajzi területre, országra, megyére, városra. Ezt követően ne felejtkezzünk meg a lenyíló menü kiválasztásáról, ahol további opciók alapján lehet szűrni.
Ilyenkor is érvényes az a mondás, hogy a kevesebb több. Tehát nem érdemes minden, a hely iránt érdeklődő személyt kiválasztani, hiszen nagy valószínűséggel nagy részük nem is lakik az adott helyszínen. Inkább a célzott helyen állandóan vagy rendszeresen tartózkodóakat kell kiválasztani.
Kulcsszavak megfelelő használata
Ez az a terület, amelyet nagyon alaposan ismerni kell és folyamatosan tisztában lenni a változásokkal. Első lépésként össze kell gyűjteni azokat a kulcsszavakat, melyekre nagy valószínűség szerint rákeresnek a felhasználóid. Ezt követően ezeket csoportosítani kell.
Az általános egyezésű kulcsszavak esetében a kiválasztott kifejezés szinonimáira is rákeres a rendszer. Így ha éppen olyan termék vagy szolgáltatás alapján találnak meg, amely nálad nem is elérhető, akkor bizony negatívan sült el a hirdetés.
Ezt a leírást módosíthatod különböző formákkal. Érdemes kiválasztani a céged számára megfelelő variációkat, hogy célzottan elérd a számodra fontos vevőket.
Ha nehezen boldogulsz a kulcsszó meghatározással, akkor érdemes egy digitális marketing ügynökséget segítségül hívni. A selector.hu ismeri a Google Ads minden csínyját-bínját, és kifejezetten a céged működésére fókuszálva állít össze komplett online média kampányokat.
Vajon milyen kifejezésekre keresnek rá az érdeklődők?
Ha kellően tág, de nem teljesen általános érvényű kulcsszó meghatározás mellett döntöttél, akkor lesz jó néhány kifejezés, amelyre kattintva eljutnak hozzád a potenciális vásárlóid. Érdemes ezekre a kifejezésekre akár minden nap ránézni, mert ezek alapján esetleg újra kell gondolni bizonyos szavak megadását.
A keresési kifejezések jelentése opció használatával további információk birtokába is kerülhetsz. Megtudhatod pl., hogy adott kifejezésre kattintva hányszor jelentél meg, vagy milyenek a CPC, CTR mutatóid.
További Google Ads hirdetési hiba elkerülési tippeket a Selector Digitális Marketing Ügynökség oldalán találhatsz!