Nincs kategorizálva

Hogyan kezeld, ha problémát találsz az új autódon?

Egy új autó vásárlása valósággal felvillanyozza az embert. Ilyenkor hajlamosak vagyunk egy kicsit elvarázsolódni az új autó jellegzetes illatától és az új szerzemény látványától is. És ez a varázslat sajnos elfeledteti velünk az egészséges kritikát. Pedig nem árthat egy alapos felülvizsgálat a szalonautók esetében sem.

A következő cikkben megvizsgáljuk, hogy mik azok a pontok, amikre érdemes odafigyelni és hogy milyen procedúrákat tudsz elkerülni, ha szemfüles vagy már az autó átvételekor is.

Mire való a jótállás, és mikor veheted igénybe?

Amikor tartós fogyasztási cikket vásárolsz, szerződésre lépsz az eladóval. Ezt egy kormányrendelet is szabályozza, miszerint 10.000 Ft feletti értékű tárgyak esetében meghatározott időre köteles jótállást vállalni. Ennek értelmében, ha a felhasznált anyagok vagy gyártási hiba miatt valamilyen probléma lép fel, akkor az eladó köteles helytállni azért. Ez elég sok mindent jelenthet, a levásárolhatóságtól kezdve a cserén át egészen a visszafizetésig, eladója válogatja. És ugyan sokan nem gondolnak bele, de lehet, hogy neked is élned kell(ene) a lehetőséggel, hiszen a szalonban felfedezett hibáknál nem kell bizonyítani, hogy nem a rossz/nem rendeltetésszerű felhasználásból ered.

Ugye tudod, hogy az autóvásárlás első napjától köteles vagy biztosítással rendelkezni? Legyen szó akár kötelező biztosításról vagy cascoról, már bármilyen autóbiztosítást meg tudsz kötni online is, hogy biztosan a legjobb csomagot állíthasd össze magadnak!

Mi baja lehet egy szalonautónak?

A szalonból kihozott autókat ugyanolyan alapossággal át kell vizsgálni, mintha használt autót vásárolnál, csupán más szempontokra kell odafigyelni, és egyes esetekben nem olyan egyértelműek a jelek. Első körben nézd át, hogy a szerződésben megrendelt kiegészítők mindegyike valóban beszerelésre került, és azok tényleg működnek is. 

Vizsgáld át az autó minden funkcióját! Lehet, hogy az adott évszakban nem egyértelmű egyes alkotórészek kipróbálása, de végtelenül kellemetlen tud lenni, ha a nyáron vásárolt autónál csak hónapokkal később derül ki, hogy a melegítés funkció nem vagy csak korlátozottan működik, esetleg kimaradt belőle a megrendelt és kifizetett ülésfűtés. Ilyen hibalehetőséget adhatna még a hűtés, az elektronika, a világítás vagy az ablaktörlők is.

Végül pedig nem árt, ha a karosszériát is alaposan áttekinted. Téves elgondolás, hogy a szalonautók karosszériája minden esetben makulátlan. A szállítás során számos lehetősége van a járműnek a sérülésre, így nem árthat az óvatosság. Nézd körbe, hogy tényleg mindenhol hibátlan-e az autó festése és a fényezése, nem kerültek-e rá karcolások, nem nyomódott-e be valahol a kasztni, vagy nincsenek-e rajta egyéb sérülések. Ezeket ugyanis végtelenül nehéz igazolni, hogy nem a Te hibád, ha már kigurultál a szalonból.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com