Nincs kategorizálva

Kocsis Ágnes Cannes-ban

Párizsban ma délelőtt nyilvánosságra hozták a 63. Cannes-i Filmfesztivál hivatalos programjába meghívott játékfilmek részleges listáját. A május 12-én kezdődő seregszemle válogató bizottsága a nagyvilág filmművészetének újdonságait reprezentáló közel 4000 benevezett filmből válogatta a hivatalos programot, melybe Kocsis Ágnes új alkotása kapott meghívást.

Kocsis Ágnes Pál Adrienn című magyar-holland-osztrák-francia koprodukcióban készült második játékfilmjének a világpremierje az „Un certain regard” (a.m. külön kiemelt) válogatásban lesz májusban. A rangos programban a közelmúltban Antal Nimród Kontroll, Mundruczó Kornél Johanna és Pálfi György Taxidermia című filmjei mutatkoztak be nagy sikerrel.

A Pál Adrienn című film Piroska, egy „túlsúlyos, érzéketlenné vált ápolónő” története, „aki nem tud ellenállni a krémes süteményeknek. Az elfekvő osztályon dolgozik, az életét körbefonja a halál. Egy napon útra kel, hogy megkeresse régen elvesztett gyerekkori barátnőjét. Miközben az emlékeit próbálja összegyűjteni, ellentmondásos utazásra indul a saját és azok emlékezetében, akikkel útja során találkozik.”
A Pál Adrienn a Pusztai Ferenc vezette KMH Film gyártásában készült koprodukciós partnerként közreműködött a holland Isabella Films, az osztrák Freibauter Film, a francia Cinéma Defacto, valamint Árpa Attila és a magyar Oblomova Film. A forgatókönyvet a rendező Andrea Robertivel közösen írta, az operatőr Fillenz Ádám volt, a főszerepben Gábor Éva amatőr színész látható. A film a Magyar Mozgókép Közalapítvány és az NKA, továbbá a Rézangyal, a Buszesz Zrt. és a Lidl Magyarország támogatásával készült.

Kocsis Ágnes (Budapest, 1971) lengyel, esztétika és filmelmélet szakokon végzett az ELTE-n. 2003-ban két szemesztert ösztöndíjjal a római Centro Sperimentale di Cinematografia-n végzett el rendezés és forgatókönyvírás szakon, majd a Színház- és Filmművészeti Egyetemen diplomázott Grunwalsky Ferenc osztályában 2005-ben. Filmes tárgyú írásai, fordításai jelentek meg különböző filmes szaklapokban. Sikeres rövidfilmek után 2006-ban készítette Friss levegő című rendezői diplomafilmjét, mely a Magyar Filmszemlén elnyerte a legjobb elsőfilmet illető Simó Sándor-díjat, majd a nemzetközi közönségnek a cannes-i filmfesztivál Kritikusok Hete programjában mutatkozott be. Ugyanabban az évben A vírus című rövidfilmjével a cannes-i „Cinéfondation” programjába is meghívták, ahol a Tim Burton elnökölte zsűri díjjal méltatta.
A Friss levegő-t világszerte a legfontosabb nemzetközi filmfesztiválok tűzték műsorukra, Varsóban elnyerte a filmvilág filmkritikusait tömörítő FIPRESCI díját, majd az Európai Filmakadémia a legjobb elsőfilmnek járó European Discovery-díjra jelölte 2006-ban.

A máig töretlen siker megalapozta mind a közönség, mind pedig a szakma elvárásait következő munkája iránt, amit a Pál Adrienn beteljesíteni látszik. Kocsis Ágnes mindkét nagyjátékfilmjét Pusztai Ferenc, a KMH Film producere jegyzi, aki az idei Filmszemlén elnyerte a Legjobb Producer díját a Czukor Show, illetve a Team Building című filmekért.

A Pál Adrienn cannes-i díszbemutatójának időpontját, melyre az alkotók jelenlétében kerül majd sor, az elkövetkezendő hetekben hozzák nyilvánosságra a fesztivál szervezői. A magyar filmesek cannes-i részvételéről május elején sajtótájékoztatón számol be a Magyar Filmunió.

A 63. Cannes-i Filmfesztivál további meghívottjait, a rövidfilmeket, valamint a Rendezők Két Hete és a Kritikusok Hete elnevezésű, ún. párhuzamos programok 2010-es válogatását a jövő héten hozzák nyilvánosságra a francia szervezők.

Avatar

Filmunió

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya