Nincs kategorizálva

Mi a helyzet a paleo diéta alapjaival? (x)

A paleo életmód több évezredes múltra, alapokra tekint vissza. Ennek ellenére nagyon sok kritika éri, tévhitek is bőven terjednek a köztudatban. Sajnos a helyzeten az sem segít, hogy a sajtóban, a médiában gyakran felületes cikkek, “kutatások” jelennek meg a paleo étrendről és alapjairól.

Visszatérés az alapokhoz

Maga a paleolit életmód, étrend azt jelenti, hogy a kőkori ételekhez térünk vissza. Ez nem egyenlő azzal, hogy elő kell venni a lándzsát és ideje mamutra, kardfogú tigrisre vadászni. Ma már sokkal egyszerűbb a helyzet: elég a PaleoCentrum paleo étrendhez kapcsolódó termékeit megnézni, pár kattintás alatt le is adhatjuk a rendelést. Több olyan mai modern élelmiszer és alapanyag van, ami rövid és/vagy hosszú távon nem tesz jót az emberi szervezetnek. Ha ezeket kiiktatjuk a mindennapjainkból, már azzal egy hatalmas lépést tehetünk az egészséges életmód felé. 

A paleo életmód alapját az jelenti, hogy olyan élelmiszereket, alapanyagokat fogyasztunk, amelyekhez az évezredek során hozzászokott az emberi szervezet. Ezért is írja elő a paleolit étrend a nagy mennyiségű zöldség, gyümölcs és hús fogyasztását. Már a kőkorban is magabiztosan ismerték ezeket a növényeket az emberek, minden étkezés során ott volt “az asztalon”. Ezért is ajánlott a mai embernek is sokat fogyasztani belőle.

A hús is olyan, amit mindig érdemes enni, az őseink egyik fő tápanyagforrása volt. A zsírtól sem kell félni annyira, mivel nem olyan ártalmas, mint ahogy azt a tévhitek alapján hiszik az emberek. A tejtermékek közül egyedül a sajt “fér bele” a paleo életmódba és még a tojás is jó szolgálatot tesz a mindennapokban. Az egyik legnagyobb előnye a paleolit étrendnek, hogy bárki, bárhol és bármikor elkezdheti. Zöldség, gyümölcs, hús és tojás mindenhol beszerezhető. Természetesen a legjobb, ha mindent otthon készítünk el.

Miért van szükség a paleolit életmódra?

A modern étkezés és a rohanó világ egyáltalán nem tesz jó az egészségnek. Számtalan olyan alapanyagot fogyasztunk, ami káros a szervezetre. Ezek közé tartozik a glutén és a tejtermékek is. A kőkorban egyáltalán nem voltak ismertek, így a paleolit életmódba sem lehet őket beilleszteni. 

A szervezet nem tudja teljes mértékben megemészteni, felesleges megterhelést jelent számára. A kőkorban még nem létezett ipari mezőgazdaság, csupán vadászatból és gyűjtögetésből származó ételeket fogyasztottak.

Ételek, amelyeket mindenképpen kerüljünk el

A paleo “tiltólistán” szerepel többek között minden gabonaféle, kukorica, burgonya, finomított cukor és minden olyan élelmiszer, ami nagy szénhidráttartalmú. A szervezet nehezen emészti meg, sokáig jelen van a bélrendszerben és különböző megbetegedések kialakulásáért felel. A hüvelyeseket is érdemes elkerülni, valamint a feldolgozott élelmiszereket is minél hamarabb zárjuk ki a mindennapos étkezésből, mert rengeteg mesterséges anyagot tartalmaznak.

Szponzorált cikk

Támogatott tartalom

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com