A legtöbb hirdető rémálma, hogy egy napon lekapcsolják a hirdetési fiókját, de megelőzhető mindez? Mi a teendő, ha már megtörtént a baj? Az alábbiakban erről írunk. A következőkben olvasható információk Facebook hirdetési fiókok letiltására vonatkozóak, nem magán accountra!
Letiltották a fiókomat?
Az első reakció bizonyára mindenkinél hasonló, eluralkodik a pánikhangulat. Egyáltalán meg lehet ezt oldani? A második reakció, amelyben már tudatosul, hogy nem is tettünk semmi rosszat, mégis mit képzelnek?! A bosszankodás szintjén már alábbhagy a pánik. Azonban a düh sem segít egy ilyen helyzetben.
Választható olyan út is, hogy egy online marketing ügynökség segítségét vesszük igénybe ezentúl, hogy a későbbiekben nagyobb eséllyel elkerülhetők legyenek az efféle problémák. Ajánljuk a 7Blog online hirdetésekben is profi marketing ügynökséget, akik egy full-stack ügynökség, sok éves tapasztalattal, senior szakértőkkel.
A Facebook másképp tekint egy ügynökség által menedzselt fiókra, hiszen a szabályok követésére nagyobb figyelmet fordítanak, és többet is költenek természetesen. Szóval ez is egy okos megoldás, hiszen a helyreállításban is segítséget kaphatunk, másrészt kisebb a rizikó is, hogy ismételten ilyen történjen.
De miért is kerülnek zárolásra fiókok?
Általában egy algoritmus úgy észleli, hogy a hirdetéssel megsértettük a szabályzatot. Ilyenkor fontos felderíteni az okot, hiszen az első efféle esetre javarészt van megoldás. A következő tiltásnál viszont már van rá esély, hogy lőttek a fióknak.
A zárolások fajtái, és okai
A típusát tekintve lehet flagged, amikor az algoritmus valami furcsát érzékelt, olyan formát, szót, akár jelképet derített fel, amelyet éppen tilt a szabályzat. Ilyenkor megjelölik a kampányt, és leállítják.
A suspended már egy komolyabb változata a zárolásnak, ez esetben felfüggesztették a fiókot.
A banned pedig a lehető legrosszabb forgatókönyv, itt a fiók kitiltásáról van szó. Sajnos ennél a típusnál nem érhető el a support, nem lehet új hirdetéseket futtatni, a régiek sem látszódnak. Kisebb az esély a megoldásra, de még itt sem lehetetlen küldetés.
Miért történt zárolás? A belépési anomáliáktól kezdve, a nagyon rossz landoló oldalakig igen bőséges a paletta. Gondot okozhat továbbá a hektikus kitöltés, a negatív renomé, bizalmi faktorok hiánya, vagy esetleg priuszos személyek férnek hozzá a fiókhoz.
A landing oldal mindig legyen jól beazonosítható. Az is probléma lehet, ha túl gyorsan indítunk, egyszerre több hirdetést. Az új hirdetések jóváhagyásakor a korábbiak is megtekintésre kerülnek, tehát a negatív előélet nem egy jópont a Facebook számára.
Hogyan állítható vissza a fiók?
Az ok feltárása után érdemes a chat supportot igénybe venni. Amennyiben lehetséges, törölni kell a visszadobott hirdetést. Nem szabad az újat ugyanarra a landing page-re irányítani, és ugyanazt a bankkártyát sem célszerű használni. Ilyenkor ugyanis a bankkártya is tiltásra kerül, plusz a landoló oldal is.
A chat support nem hoz eredményt? Ilyenkor végső megoldásként jöhet a manuális fellebbezés.