Nincs kategorizálva

Októberig pályázhatnak az art mozik a digitális fejlesztésre szánt támogatásra

Október 1-jéig pályázhatnak az art mozik a digitális fejlesztésre szánt költségvetési támogatásra, Balog Zoltánnak az emberi erőforrások miniszterének a Közlöny legfrissebb, szerdai számában megjelent rendelete szerint.

A nem visszatérítendő költségvetési támogatást utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás formájában, egyösszegű támogatásként igényelhetik az art mozik üzemeltetői. A pályázatokat október elsejéig postai úton lehet benyújtani a kincstárnak a pályázó székhelye szerint területileg illetékes szervezetéhez.

A rendelet szerint a támogatás összege nem haladhatja meg pályázónként a 12,5 millió forintot, valamint a fejlesztés bekerülési összegének legalább 25 százalékát az igénylőnek kell biztosítania.

Támogatás nem nyújtható a moziterem 3D vetítő berendezéssel való felszerelésére, de nem kizáró ok, ha a beszerelendő berendezés 3D vetítésre is alkalmas, vagy arra alkalmassá tehető.

Kikötés, hogy a fejleszteni kívánt mozitermet a fejlesztés igazolt befejezésétől számított két éven keresztül art moziteremként kell működtetni.

Az igazgatóság a formailag megfelelő pályázatok eredeti példányát legkésőbb október 24-ig továbbítja a kultúráért felelős miniszternek.

Döntése során a miniszter előnyben részesíti azt a mozit, amely már rendelkezik a berendezés megfelelő működtetéséhez szükséges egyéb feltételekkel, így megfelelő hangrendszerrel, továbbá azt a mozi üzemeltetőt, aki rendelkezik több éves art mozi, vagy e-cinema üzemeltetési gyakorlattal, illetve azt a pályázót, aki az általa igényelt támogatás 25 százalékánál nagyobb önrész biztosítását vállalja.

A támogatásról a miniszter november 5-ig hoz döntést és legkésőbb november 10-ig közzéteszi az Emmi honlapján. A támogatási szerződést a miniszter és a kedvezményezett legkésőbb december 5-ig kötik meg, és a kincstár legkésőbb december 13-ig egy összegben folyósítja a támogatás összegét a nyertes pályázónak.

A pályázat formai részleteiről és kritériumairól a Közlöny szerdai száma ad bővebb felvilágosítást.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya