Nincs kategorizálva

Tarantino máris egy új filmről beszél?

Magyarországon még a mozikba sem jutott a Django elszabadul, de azt már sejteni vélhetjük, hogy a végéhez közeledik a Tarantino-féle revizionista történelem-trilógia.

Mindkét legutóbbi filmje, a Becstelen brigantyk és a Django elszabadul a történelem és a fantázia egyvelegével játszik, oly módon tálalva ezzel a történeteket, ahogyan ezelőtt még sosem tette Tarantino – tudtuk meg a /Filmtől. A Becstelen Brigantyk története Hitler meggyilkolásáról szól – jóval a háború valódi befejezése előtt – a Django pedig egy felszabadított amerikai rabszolga bosszúját mutatja meg – olyan bosszút, amire a valóságban nem jutott lehetősége egyetlen rabszolgának sem.

Tarantino nem régiben elejtette, hogy készülhetne egy harmadik film is ebben a fajta „játszadozás a történelemmel” stílusban. A címe Killer Crow (Gyilkos varjú) lenne, és a Becstelen Brigantyk történetéhez kapcsolódna, mivel a brigantyk is szerepelnének benne, de elsősorban egy csapat fekete amerikai katonáról szólna, és  1944-ben játszódna a normandiai partraszállás után. „Nem tudom pontosan, hogy mikor fogom elkészíteni, de mintha ez a két film egy befejező részért kiáltana.” – mondja Tarantino. „A Becstelen brigantyk eredeti ötlete szerint, amit végül a nézők láttak az csak egy kisebb történet lett volna a filmben. A másik szál egy fekete csapatot követett volna, akiket átvert az Amerikai hadsereg, ezért ők őrült vérengzésbe kezdenek: megölnek egy csapat fehér katonát és tiszteket egy katonai bázison, majd elindulnak Svájcba. Ezt a részt ki kellett vennem a Brigantykból, de javarészt meg van írva a történet, már csak a második felét kell kitalálni.”

„Olyan történeteket akarok megfilmesíteni, amik Amerikai szörnyű történelmét veszik górcső alá, mint például a rabszolgaság, de mindezt spagetti western stílusban. Műfaji filmekről van tehát szó, de egy olyan múlttal kell elszámoljanak, amitől Amerika eddig szégyenkezett, és amit más országok sem vittek még véghez, mivel úgy érezték, hogy nekik nincs hozzá joguk.”

Piller Mónika

Piller Mónika az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve dán szakon. Szakdolgozatát az izlandi filmek és a globalizáció témakörében írta. Specializációja a skandináv film, a dokumentumfilm és az animációs film. Jelenleg a Magyar Televíziónál dolgozik szerkesztő-riporterként.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com