Miként festhetnek majd az autógumik a jövőben? Mi az, ami változást jelenthet majd a gumiabroncsok kinézetét, összetételét, fizikai sajátosságait illetően? Milyen változásokra lehet indokolt felkészülnünk?
A cikkben ezekre a kérdésekre keressük majd a választ. Igyekszünk némi ízelítőt biztosítani annak kapcsán, hogy mi minden várható az autógumik fejlődését tekintve az előttünk álló évek során.
Mik az alapvető preferenciák a gumiabroncsok hasznosságát tekintve?
Amennyiben a manapság használatos autógumikra vonatkozó elvárásokról van szó, akkor bizonyára a jobb tapadás jut elsőként a legtöbbek eszébe. Nem véletlenül, hiszen teljesen racionális elvárás stabilabb, biztosabb, kockázatmentesebb vezetést elvárni a gumik által.
Persze manapság egyre inkább kiegészülnek ezek a típusú elvárások azzal is, hogy az autógumik lehetőség szerint a fogyasztás csökkentéséhez, valamint a zajok mérsékléséhez is kellő hatékonysággal járuljanak hozzá.
Például amikor az Olcsobbgumi.hu nyári gumijai közül válogatunk, akkor egyre inkább figyelembe vesszük ezeket a tényezőket is. No és persze jó esélye van annak is, hogy a jövőben ez hatványozottan így fog kinézni.
Mire számíthatunk a jövőben az autógumik sajátosságait illetően?
Az erre vonatkozó prognózisok alapján radikálisabb irányokra annak érdekében, hogy a fentebb részletezett elvárásoknak sikerüljön megfelelni. Ezek a radikális változások egyébként jó eséllyel mutatkoznak majd meg a gumik külsejében.
Markáns véleményt fogalmazott meg például az olasz gumigyártó, a Pirelli. Ők arra vonatkozóan formáltak ugyanis véleményt, hogy a jövőben szerintük újfent a a keskeny gumik terjedhetnek el.
Leginkább annak hatására, hogy az Európai Unió egyre szigorodó előírásokkal regulázza a gumiabroncsok gyártóit. Akiknek erre reagálva újra kell gondolni a gumik tervezését, különös tekintettel azok méretére és kinézetére.
Melyek azok a tényezők, amelyek kapcsán fejlődniük kellene a gumiknak?
Az erre vonatkozó állásfoglalások szerint egyrészt a gördülési ellenállás az, aminek a tekintetében egyértelműen szükséges előrelépést elérni. A másik aspektus pedig a vizes aszfalton mutatott fékút mértéke.
Ahhoz, hogy az erre irányuló fejlesztéseket sikeresen lehessen abszolválni, igencsak magas annak a valószínűsége, hogy a kerekek átmérője a mai átlagméretnek tekinthető 16 colról 21 colra nő majd.
Ennek fényében nem árthat felkészülni arra sem, hogy ez a fajta innováció az autók külsejét is jelentősen meg fogja változtatni. Ezzel párhuzamosan pedig majdhogynem borítékolható az is, hogy egyre keskenyebbé is válnak majd a kerekek.
Úgyhogy így fest nagyjából az a jövőkép, ami a jövőben ránk várhat egyrészt az autók, másrészt az autógumik tekintetében.