Nincs kategorizálva

Végveszélyben az Odeon

Hiába kapták meg a működési gyorssegélyt a Magyar Nemzeti Filmalaptól az art mozik, a Kino, a Tabán és a Cirkó-Gejzír után, ezúttal az Odeont készülnek bezáratni.

 Idén az állami támogatás megszűnése után a főváros is kiállt az art mozik mögül. A Magyar Nemzeti Filmalap május 9-i döntése alapján megítélt kétmilliós támogatás nem finanszírozta a féléves bérleti díj elmaradást. A művészmozik egyéb szolgáltatásai, mint az Odeon és a Kino esetében a kávézó üzemeltetése, az Odeon videótékája, ami a város egyik legnépszerűbb kölcsönzője, nem beszélve a tematikus rendezvényekről, melyeknek helyszínül szolgálnak a mozik, nem biztosítják azt, hogy kizárólag saját költségvetésből tartsák fenn magukat hosszútávon.

Budapesten mindig is nyíltak, zártak és költöztek a mozik. Az egykori Metro mozi vagy az Átrium volt talán a legszebb, klasszikus filmszínház, melyekben az Urániához hasonlóan, páholyokból nézhettük a filmeket, lassan egy évtizede vannak zárva. Az Átriumban jelenleg próbatermek és stúdiók működnek, de idén felmerült a Merlin színház áttelepítése is a műemléki épületbe. Ám ha az ember nem kötődik az épülethez vagy a régi művészmozik hangulatához, az kézzelfogható tény, hogy a multiplexek számtalan előnyével szemben, bizonyos filmeket kizárólag art mozikban tudunk megtekinteni, ami nem csak a mozi, a néző, hanem a forgalmazó érdeke egyaránt.

Körösvölgyi Zoltán a Budapest Film Zrt. vezetője miután felmondta a szerződést az Odeon üzemeltetőivel, biztosítja a tagsággal rendelkezőket, hogy a filmkölcsönző teljes állománya az ő tulajdonukban van, és ha a mozi be is zár, a kulturális értékének megfelelően választanak további helyszínt számára.

 

Avatar

Vághy Anna

Az ELTE film és magyar szakos hallgatója voltam, így az égvilágon semmi különös nincs abban, hogy imádok írni és filmeket nézni. Abban sincs, hogy hatalmas lelkesedéssel gyártok elméleteket (apró és egészen lehetetlen összefüggésekből is), abban inkább, hogy csak ritkán állják meg a helyüket, de kellő türelemmel és humorérzékkel talán szórakoztatóak, olvasója válogatja.

Filmek: Rendezőóriások, műfajiság és szerzőiség határai és leginkább e határok feszegetői izgatnak hosszan és töretlen szenvedéllyel – Kubrick, Tarantino, Coppola és leánya, Lynch, Lars von Trier, Cronenberg, Tarkovszkij, Terry Gilliam, Gondry, Nolan, Wes Anderson és Woody Allen (de az szerelem!).

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya