Hiába kapták meg a működési gyorssegélyt a Magyar Nemzeti Filmalaptól az art mozik, a Kino, a Tabán és a Cirkó-Gejzír után, ezúttal az Odeont készülnek bezáratni.
Idén az állami támogatás megszűnése után a főváros is kiállt az art mozik mögül. A Magyar Nemzeti Filmalap május 9-i döntése alapján megítélt kétmilliós támogatás nem finanszírozta a féléves bérleti díj elmaradást. A művészmozik egyéb szolgáltatásai, mint az Odeon és a Kino esetében a kávézó üzemeltetése, az Odeon videótékája, ami a város egyik legnépszerűbb kölcsönzője, nem beszélve a tematikus rendezvényekről, melyeknek helyszínül szolgálnak a mozik, nem biztosítják azt, hogy kizárólag saját költségvetésből tartsák fenn magukat hosszútávon.
Budapesten mindig is nyíltak, zártak és költöztek a mozik. Az egykori Metro mozi vagy az Átrium volt talán a legszebb, klasszikus filmszínház, melyekben az Urániához hasonlóan, páholyokból nézhettük a filmeket, lassan egy évtizede vannak zárva. Az Átriumban jelenleg próbatermek és stúdiók működnek, de idén felmerült a Merlin színház áttelepítése is a műemléki épületbe. Ám ha az ember nem kötődik az épülethez vagy a régi művészmozik hangulatához, az kézzelfogható tény, hogy a multiplexek számtalan előnyével szemben, bizonyos filmeket kizárólag art mozikban tudunk megtekinteni, ami nem csak a mozi, a néző, hanem a forgalmazó érdeke egyaránt.
Körösvölgyi Zoltán a Budapest Film Zrt. vezetője miután felmondta a szerződést az Odeon üzemeltetőivel, biztosítja a tagsággal rendelkezőket, hogy a filmkölcsönző teljes állománya az ő tulajdonukban van, és ha a mozi be is zár, a kulturális értékének megfelelően választanak további helyszínt számára.