Nincs kategorizálva

FM ‘tekercs podcast #14 – A szuperhősfilmek válsága és a Joker

Az FM ‘tekercs podcast következő adásában hárman beszélgetünk arról, hogy a Joker mitől különbözik az aktuális képregényfilmektől, és hogy a média hogyan viszonyul a szuperhősös alkotások tömkelegéhez.

Martin Scorsese kommentjei – arról, hogy a szuperhősfilmek szerinte nem filmek, csupán vidámparki látványosságok – jókora elégedetlenséget okoztak az internet népének körében. A nagy múltú rendező véleménye ugyanis beindított egy diskurzust, mely szerint kinek van joga meghatározni, mik az igazi és a hamis filmalkotások, valamint a mozik mit jelentenek egy átlagos néző számára a mai nap.

Nemcsak Martin Scorsesére voltak kiakadva az emberek, nem Todd Phillips kommentjeire is, aki a vígjátékműfajból (Másnaposok, Cool túra, Terhes társaság) váltott át a komolyabb hangulatú alkotásokhoz. Állításai szerint nem olyan ma komédiát csinálni a túlérzékenység miatt, mint régebben.

Filmje, a Joker persze más negatív visszajelzéseket sem úszott meg.

A történet állításait, gondolatiságát, főszereplőjét mind problémásnak tartotta a kritikusok egy jó része – annak ellenére, hogy a közönség szinte egyöntetűen imádja Todd Phillips alkotását.

A képregény- és szuperhősfilmek válságáról és a Jokerről spoileresen beszélget Énekes Gábor, Papp Atilla és Szécsényi Dániel.

Énekes Gábor

2017-ben csatlakoztam a Filmtekercs csapatához. Ugyanebben az évben szereztem meg a diplomám az ELTE-n, ahol a filmes szakirány mellett kommunikáció és médiatudományt tanultam. Bármely korszak, műfaj és alkotó filmjeit szívesen fogyasztom, főként, ha azok megosztó társadalmi kérdéseket, párkapcsolati dilemmákat, vallási témákat és az emberiség jövőjét vizsgálják.

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.