Ráadás

FM ‘tekercs podcast #14 – A szuperhősfilmek válsága és a Joker

Az FM ‘tekercs podcast következő adásában hárman beszélgetünk arról, hogy a Joker mitől különbözik az aktuális képregényfilmektől, és hogy a média hogyan viszonyul a szuperhősös alkotások tömkelegéhez.

Martin Scorsese kommentjei – arról, hogy a szuperhősfilmek szerinte nem filmek, csupán vidámparki látványosságok – jókora elégedetlenséget okoztak az internet népének körében. A nagy múltú rendező véleménye ugyanis beindított egy diskurzust, mely szerint kinek van joga meghatározni, mik az igazi és a hamis filmalkotások, valamint a mozik mit jelentenek egy átlagos néző számára a mai nap.

Nemcsak Martin Scorsesére voltak kiakadva az emberek, nem Todd Phillips kommentjeire is, aki a vígjátékműfajból (Másnaposok, Cool túra, Terhes társaság) váltott át a komolyabb hangulatú alkotásokhoz. Állításai szerint nem olyan ma komédiát csinálni a túlérzékenység miatt, mint régebben.

Filmje, a Joker persze más negatív visszajelzéseket sem úszott meg.

A történet állításait, gondolatiságát, főszereplőjét mind problémásnak tartotta a kritikusok egy jó része – annak ellenére, hogy a közönség szinte egyöntetűen imádja Todd Phillips alkotását.

A képregény- és szuperhősfilmek válságáról és a Jokerről spoileresen beszélget Énekes Gábor, Papp Atilla és Szécsényi Dániel.

Avatar

Énekes Gábor

2017-ben csatlakoztam a Filmtekercs csapatához. Ugyanebben az évben szereztem meg a diplomám az ELTE-n, ahol a filmes szakirány mellett kommunikáció és médiatudományt tanultam. Bármely korszak, műfaj és alkotó filmjeit szívesen fogyasztom, főként, ha azok megosztó társadalmi kérdéseket, párkapcsolati dilemmákat, vallási témákat és az emberiség jövőjét vizsgálják.

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Avatar

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Moziban rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya