Ráadás

FM ‘tekercs podcast #13 – Cannes 2019: Kedvenc filmek a fesztiválról

Véget ért a cannes-i filmfesztivál, így úgy döntöttünk, összefoglaljuk, milyen volt az ott töltött néhány napunk. Melyek voltak a kedvenc alkotásaink? Miket szerettünk volna még megnézni? Az FM ‘tekercs cannes-i különkiadásából kiderül!

Az idei cannes-i filmfesztiválon hatalmas szerencsénk volt a megtekintett alkotásokkal: szinte nem volt rossz élményben részünk, egy-két sokkoló vagy épp tényleg borzasztó filmet leszámítva. És mivel mind a versenyprogram, mind a versenyen kívüli premierek, min pedig az Un Certain Regard szekcióból is bejutottunk vetítésekre, ezért összeállítottuk a saját toplistánkat a fesztiválról.

A megtekintett filmek top 5-ös eredményhirdetése után pedig összeszedtük azokat az alkotásokat, amiket mindenképpen látni szerettünk volna, azonban lemaradtunk róluk. Nehéz volt ezek közül is csak 5 rendező munkáját kiválasztanunk, ám végül mégis sikerrel jártunk. Hallgassátok meg, mik voltak a kedvenceink, és mely filmek elszalasztásáért vérzik a szívünk!

 

A többi cannes-i cikkünket pedig ITT olvashatjátok!

Szatmári Zsófi

Szatmári Zsófi

Szatmári Zsófia francia főszakot és film minort végzett az ELTE-n, majd francia irodalom mesterszakot a Sorbonne-on. A kortárs francia és amerikai költészet és a film kapcsolatáról ír disszertációt. Specializácója a szerzői film, érdekli pedig a film és az irodalom viszonya, a filmek kapcsán felmerülő nyelvi és fordítási kérdések. szatmarizsofi@filmtekercs.hu

Rakita Vivien

Rakita Vivien

Rakita Vivien az ELTE Bölcsészkarán végzett film szakon. Kedvence a midcult, illetve a történelmi és gengszterfilmek, valamint sorozatok széles skálája. 2017 óta tagja a Filmtekercs csapatának.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya