Ráadás

FM ’tekercs podcast #15 – Epikus évértékelés

A héten lezajlott Oscar-gálával befejeződött a díjszezon is, és vele a 2019-es filmes év. Mi is szerettünk volna búcsút venni, ám azt nem gondoltuk, hogy podcastünket Martin Scorsese rendezi majd.

Tavaly Igazi évértékelés címen jelentettük meg beszélgetős adásunkat, melyben a hivatalos eredeti premierek mentén tekintettük át az évet, és nem a – sokszor későn érkező – magyar bemutatók alapján összegeztünk. Idén kiegészültünk egy harmadik fővel, és neki vágtunk, hogy egy közös, kompromisszumos toplistával lépjünk át az új évtizedbe.

A 2019 legjobb filmjeit tömörítő listánk kivonata egy hetekig tartó egyeztetés-sorozatnak,

de kitérünk a legnagyobb csalódásokat okozó filmekre is (amiket többnyire imádtak az emberek), illetve a toplistánkból kimaradt, kiváló alkotásokról is említést teszünk.

A felgyülemlő témamennyiség azonban elég volt ahhoz, hogy Az ír című gengszterdráma hosszával vetekedő adás keletkezett, bár reméljük, nem lesz tartalmatlan az élmény, hiszen volt miről beszélni. A türelmetlenek kedvéért a YouTube-videó leírásában időkódokkal különítettük el a szegmenseket, így aki csak a kiválasztott filmek kibeszélőjét szeretné meghallgatni, megteheti!

Hidegélelmet bekészíteni, és ugorjunk fejest a 2019-et kibeszélő epikus évösszegzőbe,

melyben kitárgyaljuk Anthony Hopkins legizgalmasabb ráncait, a fekete szleng abszurd magyar fordításait, a társadalmi ollót különböző manifesztumait, és a „fontos filmek” mibenlétét!

Avatar

Énekes Gábor

2017-ben csatlakoztam a Filmtekercs csapatához. Ugyanebben az évben szereztem meg a diplomám az ELTE-n, ahol a filmes szakirány mellett kommunikáció és médiatudományt tanultam. Bármely korszak, műfaj és alkotó filmjeit szívesen fogyasztom, főként, ha azok megosztó társadalmi kérdéseket, párkapcsolati dilemmákat, vallási témákat és az emberiség jövőjét vizsgálják.

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Kritika rovat szerkesztője. Kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya