Fókuszban Ráadás

Válaszd a nosztalgiát! – T2 Trainspotting filmzene

Renton felteszi a lemezt, egyetlen hangból tudjuk, hogy a Lust for Life indul – lekapja a lemezjátszó tűjét, mint aki még nem kész a nosztalgiára. Velünk nem így van. A Lust for Life bármikor jöhet, akár a The Prodigy remixében is – ahogy a T2 Trainspotting filmzenéjében is felcsendül. 

Akárhol meghallom ezt a számot, rögtön látom magam előtt a srácokat futni Edinburgh utcáin. Bár maga a film – és persze a könyv – is fiatal és bohó éveim meghatározó élményei közé tartozott, a filmzene bevonult örök klasszikusaim közé. Nincs alkalom, amihez ne illene, és nincs rajta nóta – na jó, talán csak a vállalhatatlan, de mára már önironikusnak tetsző Think About The Way az Alexiával összeállt Ice MC-től –, amit ne imádnék.

Nagy várakozással ültem be a moziba és a filmzenétől sem reméltem kevesebbet. A mozi adott egy gyomrost – az ötven felé a középszerbe gyalogló Renton szimbolizál mindent, amitől rettegek –,

a filmzene pedig loopra állt.

Persze Allan Jenkins zenei rendező nem bízta a véletlenre a dolgot, és az eredetikből – remixként ugyan, de – két klasszikust is újra beválogatott a tracklistre: Iggy Pop mellett az Underworld ráadásul nem csak egy számmal szerepel.

A maradékkal sem fogott mellé. Megvannak a must have örökzöldek – a Frankie Goes To Hollywood a Relaxszel, a Queen a Radio Ga Gával, Blondie a Dreaminggel, a Clash a (White Man) In Hammersmith Palaisszel, a Run DMC pedig az It’s Like Thattel hozza a nosztalgiafaktort.

A friss húst a Wolf Alice, a High Contrast, a The Rubberbandits, a Fat White Family és két számmal a helyi illetőségű Young Fathers szállítja. A High Contrast a Shotgun Mouthwash-sel – különösen a nyitó Lust for Life után téve a lemezen – egyértelműen rájátszik a slágerre, így tökéletesen viszi tovább a megütött hangulatot. Igaz ez a többiekre is, a pönkös, lázadó hangnem végigvonul az albumon, ami méltó folytatása az első lemeznek, és remek pörgetnivaló rendszerellenes pillanatainkra.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Hirdetés

Hirdetés