RĂĄadĂĄs

Golden Globe 2017: TízbƑl tíz – Kedvenc Meryl Streep szerepeink

Meryl Streepet az idei Golden Globe-dĂ­jĂĄtadĂłn Ă©letmƱdĂ­jjal tĂŒntettĂ©k ki: tĂ­z legjobb szerepĂ©t Ă­rjuk meg, ezek az alakĂ­tĂĄsok a mi dĂ­jaink.

Meryl Streep szerepei Ă©s dĂ­jai megszĂĄmlĂĄlhatatlanok. 38 Ă©v alatt 19 Oscar-dĂ­jra Ă©s 30 Golden Globe-dĂ­jra jelöltĂ©k, utĂłbbira a Florence – A tökĂ©letlen hang fƑszereplƑjekĂ©nt idĂ©n is. BeskatulyĂĄzhatatlan szĂ­nĂ©sznƑkĂ©nt jĂĄtszott mĂĄr egyarĂĄnt imĂĄdott Ă©s zsigerileg gyƱlölt karaktert, mĂ©gis a lehetƑ legtöbb formĂĄban hozta ki magĂĄbĂłl a lehetƑ legtöbbet. Az idei Golden Globe-dĂ­jĂĄtadĂłn 8 elnyert szĂ­nĂ©sznƑi dĂ­j utĂĄn a Cecil B. DeMille-Ă©letmƱdĂ­jjal tĂŒntettĂ©k ki. És ha ez nem feltĂ©tlenĂŒl egyezik meg az Ƒ 8 dĂ­jĂĄval, ezek az alakĂ­tĂĄsok a mi dĂ­jaink.

 

10. Kétely (John Patrick Shanley, 2008)

A mellĂ©kszereplƑ angolul supporting actor, azaz a fƑszereplƑt „tĂĄmogató” szĂ­nĂ©sz. Ilyen azonban nincs, mondja Meryl Streep, hisz legyen akĂĄrmekkora szerepe, aki nem tĂĄmogatja a tĂĄrsĂĄt, az nem szĂ­nĂ©sz. Aki viszont szĂ­nĂ©sz, az minden esetben „supporting actor”, Ă©s ennek a KĂ©tely az egyik Ă©kes bizonyĂ­tĂ©ka Streep karrierjĂ©ben. John Patrick Shanley kamaradrĂĄmĂĄjĂĄban a cĂ­mszereplƑ Ă©rzet viaskodik egy mĂĄsik megfoghatatlan fogalommal, a hittel.

Nincsenek bizonyĂ­tĂ©kok, nincs leleplezĂ©s, nincs nagyjelenet, pusztĂĄn interakciĂłk, az egymĂĄssal jĂĄtszĂł szĂ­nĂ©szek. HangsĂșlyok, gesztusok Ă©s egy-egy tekintet; de ennyi elĂ©g, hogy megjelenjen a lĂĄthatatlan, Ă©s a nĂ©zƑ is Ă©rezze a körĂŒl nem Ă­rhatĂłt. EttƑl lesz a KĂ©tely egy szĂ­nĂ©szi mesterkurzus, Ă©s ettƑl (is) nagy szĂ­nĂ©sz Meryl Streep: nagysĂĄg ide vagy oda, Ƒ pontosan tudja, mikor hogy kell felszĂĄmolni az „én”-t. (NĂ©meth Barna)

Meryl Streep, Kétely

 

9. TĂĄvol AfrikĂĄtĂłl (Sydney Pollack, 1985)

Merly Streep (Ă©s Robert Redford) rendkĂ­vĂŒli jĂĄtĂ©ka adja el ezt a filmet, no meg a csodĂĄs lĂĄtvĂĄny: csupa szĂ©psĂ©g, kevĂ©s tartalom. A Karen Blixen dĂĄn Ă­rĂłnƑ regĂ©nyĂ©bƑl kĂ©szĂŒlt adaptĂĄciĂł egyike azon ritka filmeknek, amelyek bĂĄr elnyertĂ©k a Legjobb film Oscar-dĂ­jĂĄt, a kritikai konszenzus mĂ©gsem rajong Ă©rtĂŒk – sem a bemutatĂĄskor, sem ma. Viszont mindenki imĂĄdja Meryl Streep teljesĂ­tmĂ©nyĂ©t.

Ha visszaemlĂ©kszem a filmre – rĂ©ges-rĂ©gen lĂĄttam, tĂ©vĂ©ben, futĂł Ă©rdeklƑdĂ©ssel –, elƑttem is az Ƒ karaktere jelenik meg; egy benyomĂĄs arrĂłl az eleven, de az Ă©lethƱnĂ©l kicsivel drĂĄmaibb alakrĂłl, akit a szĂ­nĂ©sznƑ sugĂĄroz. Az afrikai tĂĄjak mƱvĂ©szi operatƑri Ă©rzĂ©kenysĂ©ggel lefĂ©nykĂ©pezett szĂ©psĂ©ge összeolvad a koloniĂĄlis nosztalgiĂĄval Ă©s a fƑszereplƑvel: Meryl Streep uralja a filmet, Ƒ testesĂ­ti meg az emlĂ©kezetben is, ami elĂ©g bizonyĂ­tĂ©k kĂ©pessĂ©geire. (BĂĄr Sydney Pollack eredetileg Ƒt akarta; nem tartotta elĂ©gnek a szĂ­nĂ©sznƑ szexepiljĂ©t, amin egy push-up melltartĂł Ă©s egy mĂ©lyen vĂĄgott blĂșz segĂ­tett a fĂĄma szerint.) (HavasmezƑi Gergely)

 

8. Manhattan (Woody Allen, 1979)

Gondolatok „Manhattanben Ă©lƑ emberekrƑl, akik szĂŒntelenĂŒl felesleges, neurotikus problĂ©mĂĄkat talĂĄlnak ki maguknak, mert ezĂĄltal nem marad idejĂŒk arra, hogy a vilĂĄgmindensĂ©g sokkal nehezebben megoldhatĂł, igazi nagy problĂ©mĂĄival foglalkozzanak” – jegyzi fel magĂĄnak Isaac Davis, a szĂĄmomra legemberibb Woody Allen-alteregĂł. E felvetĂ©s azonban nemcsak egy fĂ©l-fiktĂ­v karakternovella tĂ©mĂĄja, hanem a Manhattan megĂ©rtĂ©sĂ©t segĂ­tƑ vezĂ©rfonal is. Az Ă©lƑ-lĂ©legzƑ vĂĄrosszimfĂłnia velejĂ©t ugyan az autentikus New York-i helyszĂ­nek adjĂĄk, de a hĂ©tköznapi festƑisĂ©g mit sem Ă©rne az idejĂ©t Ă©s tehetsĂ©gĂ©t vesztegetƑ manhattani Ă©rtelmisĂ©g finom karikatĂșrĂĄja nĂ©lkĂŒl.

E közössĂ©g kĂŒlönleges tagja a Meryl Streep ĂĄltal alakĂ­tott biszexuĂĄlis Jill, aki mĂĄsodik felesĂ©gkĂ©nt Ă©s anyakĂ©nt vĂĄlt el IsaactƑl, miutĂĄn rĂĄĂ©bredt, hogy immĂĄron kizĂĄrĂłlag a nƑkhöz vonzĂłdik. Jill a felszabadulĂĄs öntudatĂĄtĂłl fƱtve egy önĂ©letrajzi kötetre kĂĄrhoztatja Ă­rĂłi vĂ©nĂĄjĂĄt, Ă©s „szerelmĂ©nek igaz törtĂ©netĂ©vel” mutat embertĂĄrsainak pĂ©ldĂĄt, egyĂșttal leleplezi ismert ex-fĂ©rjĂ©nek magĂĄnĂ©letĂ©t. Jill a komikum kivĂĄlĂł forrĂĄsa, de közben egy hatĂĄrozott döntĂ©seket hozĂł, fĂŒggetlen, vĂ©gtelenĂŒl hiteles nagyvĂĄrosi nƑ is. Meryl Streep csupĂĄn nĂ©hĂĄny percet szerepel a filmben, jelenlĂ©te azonban a bohĂ©m Diane Keaton mellett is meghatĂĄrozĂł. RĂĄadĂĄsul 1979-ben feltörekvƑ szĂ­nĂ©sznƑkĂ©nt egy leszbikus szerepet elvĂĄllalni igencsak bĂĄtor tettnek tƱnik. (Kiss TamĂĄs)

Mariel Hemingway és Woody Allen a Manhattan címƱ filmben

 

7. Augusztus Oklahomåban (John Wells, 2013)

A filmvĂĄsznon sem tudta levetkƑzni szĂ­nhĂĄzi eredetĂ©t, ami bizonyos tekintetben (kimĂłdoltsĂĄg, kevĂ©s helyszĂ­n stb.) gyengesĂ©gnek tƱnik – az ĂĄtörökĂ­tett szĂ­nĂ©szközpontĂșsĂĄg viszont hatalmas kincs: ez a film minden rĂ©sztvevƑnek, Ă­gy Streepnek is szĂ©p kihĂ­vĂĄst nyĂșjtott. EnĂ©lkĂŒl az all-star gĂĄrda nĂ©lkĂŒl (Julia Roberts, Ewan McGregor, Chris Cooper
) bizonyĂĄra kisebbet ĂŒtne a csalĂĄdi pokoljĂĄrĂĄs törtĂ©nete – Roberts Ă©s Streep Oscar-jelölĂ©se is teljesen jogos.

A törtĂ©net közĂ©ppontjĂĄban ĂĄllĂł diszfunkcionĂĄlis csalĂĄd olyan, mint egy lƑporos hordĂł, amelyben Meryl Streep karaktere, Violet tartja a gyĂșjtĂłzsinĂłrt. A szĂĄjrĂĄkos, gyĂłgyszerfĂŒggƑ, gĂĄtlĂĄstalanul szĂłkimondĂł Ă©s tapintatlan fƑhƑsnƑ karakterĂ©t könnyƱ lenne egyszerƱ tĂ­pussĂĄ egyszerƱsĂ­teni – Streep sokoldalĂșsĂĄga kellett ahhoz, hogy Violet valĂłban Ă©lƑ legyen, akinek a szĂ­vtelensĂ©ge mögĂŒl olykor elƑbukkan az esendƑsĂ©ge is. (Gyöngyösi Lilla)

Augusztus OklahomĂĄban (August: Osage County)

 

6. Kramer kontra Kramer (Robert Benton, 1979) 

KramerĂ©k megromlott hĂĄzassĂĄga Ă©s vĂĄlĂĄsa inkĂĄbb Dustin Hoffmannra helyez nagyobb szerepet, hiszen közös gyermekĂŒkkel Ƒ marad egyĂŒtt. JoannĂĄt alakĂ­tva Streep az anyaszerepbƑl kiszakadva megprĂłbĂĄlja megvalĂłsĂ­tani önmagĂĄt. A nƑi fƑszereplƑ a neki jutĂł kevesebb idƑ alatt kell, hogy teljesĂ­tse a maximumot: aprĂł gesztusok, visszafogottan megĂ©lt Ă©rzelmek egy vĂĄlĂłfĂ©lben lĂ©vƑ, gyermekĂ©t Ă©s Ă©lete szerelmĂ©t is elhagyĂł nƑtƑl. A karakter irĂĄnt Ă©rzett aggodalmunk leginkĂĄbb abbĂłl tĂĄplĂĄlkozik, hogy Ă­gy sem Ă©rzi magĂĄt igazĂĄn boldognak.

Nem kĂ©rdĂ©s, hogy Meryl Streep igazi ezerarcĂș szĂ­nĂ©sznƑ: sem a szerep pozitĂ­v vagy negatĂ­v voltĂĄban, sem a film mƱfajĂĄban nem skatulyĂĄzhatĂł be sehova. Ugyanakkor valĂłszĂ­nƱleg sokat segĂ­tett ebben ez a film is. A ’70-es Ă©vek egyik legmeghatĂĄrozĂłbbja volt Robert Benton alkotĂĄsa, ami 1979-ben kĂ©szĂŒlt, Ă©s 5 Oscar-dĂ­jat is nyert. Többek között termĂ©szetesen a legjobb nƑi fƑszereplƑ kategĂłriĂĄban. Ezt mĂ©g kĂ©t mĂĄsik követte Streepnek, de nagyon meg lennĂ©k lepve, ha az azĂłta tartĂł sikersorozat a következƑ Ă©vekben nem folytatĂłdna. (SergƑ Z. AndrĂĄs)

 

5. AdaptĂĄciĂł (Spike Jonze, 2002)

Susan Orlean amerikai ĂșjsĂĄgĂ­rĂł, Ă­rĂł, aki amellett, hogy olyan magazinoknak dolgozik rendszeresen, mint a The New Yorker, a Vouge vagy a Rolling Stones, Az orchideatolvaj cĂ­mƱ könyv szerzƑje is, amit Spike Jonze adaptĂĄlt vĂĄszonra 2002-ben. A filmben a Nicholas Cage ĂĄltal alakĂ­tott, több sikeres filmet maga mögött tudĂł Charlie Kaufman kĂŒzd a forgatĂłkönyvvel, amiĂ©rt mĂĄr elƑre felvette a fizetĂ©sĂ©t. (A valĂłsĂĄgban tĂ©nylegesen Charlie Kaufman Ă­rta az AdaptĂĄciĂł forgatĂłkönyvĂ©t.) Az Ă­gy szĂŒletett többrĂ©tegƱ, összetett film egyszerre szĂłl a kiĂștkeresĂ©srƑl, a forgatĂłkönyvĂ­rĂĄs nehĂ©zsĂ©geirƑl Ă©s egy orchideatolvajrĂłl.

Meryl Streep Susan Orleant jĂĄtssza, megmutatva, hogy a negatĂ­v figurĂĄk is jĂłl ĂĄllnak neki. A lecsĂșszĂł oknyomozĂł ĂșjsĂĄgĂ­rĂłnƑ megformĂĄlĂĄsĂĄĂ©rt Oscar jelölĂ©st kapott, Ă©s egy Golden Globe-ot rakhatott fel a polcra az eddigi dĂ­jak mellĂ©. (MlinĂĄrik Mariann)

 

4. A szĂ­v hĂ­djai (Clint Eastwood, 1995)

Clin Eastwood ’95-ös romantikus drĂĄmĂĄja amellett, hogy a mai napig az egyik legszebb szerelmes törtĂ©net, Ășjabb hibĂĄtlan alakĂ­tĂĄst hoz Meryl StreeptƑl. Az akcentusait egyĂ©bkĂ©nt is fĂ©lelmetesen pontosan Ă©s hitelesen hasznĂĄlĂł szĂ­nĂ©sznƑnek kĂ©t mondat is bƑven elĂ©g rĂĄ, hogy a nĂ©zƑ azonnal meggyƑzƑdjön arrĂłl, hogy egy olasz közĂ©pkorĂș nƑt lĂĄt, aki csak behĂĄzasodott AmerikĂĄba. Francesca karaktere Ă©s Streep telitalĂĄlatos megformĂĄlĂĄsa azonban tĂșlmutat az olasz habitus Ă©s a begyöpösödött vidĂ©ki amerikai mintacsalĂĄd ellentĂ©tĂ©n. Az Ă©letéért hĂĄlĂĄs, ugyanakkor belĂŒl mĂ©gis borzasztĂłan elĂ©gedetlen nƑben folyamatosan tombol a harc a rĂ©gi ĂĄlmok, a fiatalkori hĂ©v Ă©s a kalandvĂĄgy, valamint a kĂ©tgyerekes anya Ă©s jĂł felesĂ©g illĂșziĂłjĂĄnak fenntartĂĄsa között.

BĂĄr a film tĂ©nyleges bonyodalmĂĄt az Eastwood ĂĄltal megformĂĄlt Robert hozza el, Fransesca mĂĄr a legelsƑ kĂ©psorokban is finoman, de annĂĄl erƑsebben tolja a nĂ©zƑ elĂ©, mennyire mĂĄs Ă©letre is vĂĄgyik. Mindez persze Eastwood rendezĂ©sĂ©nek is köszönhetƑ, de jĂłval inkĂĄbb Streep jĂĄtĂ©kĂĄnak. A szĂ­nĂ©sznƑ ismĂ©t bizonyĂ­tja, hogy a szĂ©psĂ©g, az elegancia nem a kĂŒlsƑsĂ©geken mĂșlik, hiszen a szinte smink nĂ©lkĂŒli, sokat izzadĂł, mezĂ­tlĂĄbas olasz asszony egyszerre ejti rabul a mi szĂ­vĂŒnket is. Az a fajta Ă©rzĂ©kenysĂ©g pedig, ami a szĂ­nĂ©sznƑ legaprĂłbb mozdulataiban rejlik, A szĂ­v hĂ­djai sorĂĄn elĂĄrasztja a kĂ©pernyƑt, biztosĂ­tva, hogy akĂĄrmennyi zseniĂĄlis alakĂ­tĂĄst is kapunk StreeptƑl a jövƑben, ezt a filmjĂ©t sosem felejtjĂŒk el. (Kajdi JĂșlia)

 

3. Julie & Julia – KĂ©t nƑ, egy recept (Nora Ephron, 2009)

Julia Child imĂĄdnivalĂłan elszĂĄnt nƑ, Meryl Streep pedig szĂ­vet melengetƑen kelti Ă©letre – mĂ©g ha a pletykĂĄk szerint karaktere a valĂłsĂĄgban közel sem volt ennyire szerethetƑ. Nora Ephron Julie & Julia – KĂ©t nƑ, egy recept cĂ­mƱ filmjĂ©ben kĂ©t nƑ kĂŒzd önmaga megtalĂĄlĂĄsĂĄĂ©rt: Julia a mĂĄsodik vilĂĄghĂĄborĂș utĂĄni PĂĄrizsban egy fĂ©rfiak uralta szakmĂĄba szeretne betörni, Julie (Amy Adams) pedig az ezredfordulĂł AmerikĂĄjĂĄban egy Julia Child receptjei nyomĂĄn Ă­rt blog segĂ­tsĂ©gĂ©vel prĂłbĂĄlja megƑrizni Ă©pelmĂ©jƱsĂ©gĂ©t kiĂ©gett Ă©letĂ©ben.

Streep – aki sajĂĄt bevallĂĄsa szerint sosem volt Ă©ppen nagy szakĂĄcs, de a forgatĂĄs sorĂĄn Childnak köszönhetƑen sokat csiszolt technikĂĄjĂĄn – Ășgy nyilatkozott, hogy Julia Ă©let irĂĄnti szenvedĂ©lye fogta meg Ƒt a szerepben. Tetszett neki, hogy Child, mĂ©g ha valami nem is sikerĂŒlt a legjobban, igyekezett nem Ă©szrevenni azt. Ez az Ă©letszeretet ĂĄtjĂĄrja Streep alakĂ­tĂĄsĂĄt is, ami ezĂĄltal ritka egyĂŒttĂ©rzĂ©st Ă©s szimpĂĄtiĂĄt kelt a nĂ©zƑben – aki ha fƑzni nem is kezd el rögtön, de biztosan keres valamit enni. (MolnĂĄr Kata Orsolya)

 

2. A Vaslady (Phyllida Lloyd, 2011)

A vaslady szerepĂ©t egyenesen Meryl Streepre öntöttĂ©k. Eleve kĂ©rdĂ©s, miĂ©rt kellett több, mint 30 Ă©vet vĂĄrni egy ilyen nagy kaliberƱ politikus Ă©letĂ©nek ilyen szintƱ megfilmesĂ­tĂ©sĂ©re, mint a több szempontbĂłl is rendkĂ­vĂŒli Margaret Thatcher: voltak azĂ©rt persze kĂ­sĂ©rletek, de abban vilĂĄgszerte egyetĂ©rtĂ©s volt Ă©s van a mai napig, hogy egyik sem Ă©r fel Phyllida Lloyd filmjĂ©nek minƑsĂ©gĂ©vel Ă©s sikerĂ©vel. A Mamma Mia! rendezƑje ismĂ©t egyĂŒtt dolgozott a szĂ­nĂ©sznƑvel, de amĂ­g elƑbbi filmjĂ©ben csak egy ĂĄtlagosan jĂłl sikerĂŒlt vĂĄlasztĂĄs volt Streep, addig itt valĂłszĂ­nƱleg mĂĄssal ez a film nem volt elkĂ©pzelhetƑ; nem lennĂ©nk meglepve azon sem, ha a rendezƑ, a fƑszereplƑ Ă©s a mĂ©g Ă©lƑ volt miniszterelnök egyĂŒtt alakĂ­tottĂĄk volna a karaktert Ă©s vele a forgatĂłkönyvet.

Thatcher Ă©s a ’80-as Ă©vek ĂșjraĂ©lesztĂ©sĂ©ben a kezdetektƑl hittĂŒnk, s a vĂ©gtermĂ©ket lĂĄtva sem csalĂłdtunk. És noha filmnyelvi eszközök terĂ©n vagy dramaturgiĂĄjĂĄban nem veszi fel a legnagyobbakkal a versenyt (Ă©rtsd: ha nem Meryl Streep legjobb alakĂ­tĂĄsait, hanem legjobb filmjeit vennĂ©nk sorra, valĂłszĂ­nƱleg nem ĂĄllna ilyen elƑkelƑ helyen), 2 Oscar-dĂ­jat azĂ©rt Ă­gy is begyƱjtött a 2012-es gĂĄlĂĄn: a nƑi fƑszereplƑ mellett a legjobb smink kategĂłriĂĄban. Mindezek miatt hĂĄt egy lapon emlĂ­thetƑ a nĂ©hĂĄny Ă©vvel korĂĄbbi A kirĂĄlynƑvel, amely szintĂ©n a 20. szĂĄzadi brit törtĂ©nelem fontos esemĂ©nyeit taglalja. (SergƑ Z. AndrĂĄs)

 

1. Sophie vĂĄlasztĂĄsa (Alan J. Pakula, 1982)

A William Styron regĂ©nyĂ©bƑl adaptĂĄlt törtĂ©netben Meryl Streep Ă©lete talĂĄn legemlĂ©kezetesebb szereplĂ©sĂ©t nyĂșjtotta, mely nagyban hozzĂĄjĂĄrult ahhoz, hogy a valaha Ă©lt egyik legnagyobb szĂ­nĂ©sznƑkĂ©nt emlegethessĂŒk. Az Alan J. Pakula rendezte szenvedĂ©lyes, melodrĂĄmĂĄba hajlĂł filmben Streep egy USA-ba emigrĂĄlt katolikus lengyel holokauszttĂșlĂ©lƑt, Sophie Zawitowskit alakĂ­tja, aki a negyvenes Ă©vek vĂ©gĂ©n egy brooklyni tĂĄrsashĂĄzban lakik. Sophie tĂșlĂ©lƑ, de ĂĄldozat is egyben – szenved betegesen fĂ©ltĂ©keny, mentĂĄlisan instabil szeretƑjĂ©tƑl, NathantƑl (Kevin Kline debĂŒtĂĄlĂł alakĂ­tĂĄsa), akivel se-veled-se-nĂ©lkĂŒled kapcsolatban Ă©l, Ă©s az Ƒt kĂ­sĂ©rtƑ tragĂ©diĂĄtĂłl, melynek rĂ©szleteit a szomszĂ©dsĂĄgĂĄba költözött fiatal Ă­rĂłval valĂł beszĂ©lgetĂ©sek fedik fel.

A bƱntudattĂłl kĂ­sĂ©rtett, törĂ©keny nƑ mĂșltja visszaemlĂ©kezĂ©sekben bontakozik ki elƑttĂŒnk. Az Ă©rzĂ©keny alakĂ­tĂĄsĂ©rt Meryl Streep a mĂĄsodik Oscar-dĂ­jĂĄt tehette a polcra, teljesen megĂ©rdemelten – a jelenetet, melyben Sophie vĂĄlasztani kĂ©nyszerĂŒl, nem lehet elfelejteni. (Dancsi Ágnes)

Filmtekercs.hu

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu MagyarorszĂĄg legnagyobb fĂŒggetlen online filmes lapja Ă©s a te kedvenc ĂșjsĂĄgod.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgåltatåst hasznålja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzåszólås adatainak feldolgozåsåt .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodrĂĄma igenis több a tĂșlcsordulĂł Ă©rzelmektƑl. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesĂŒletlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adĂĄsĂĄban Spike Jonze A nƑ Ă©s Marc Webb 500 nap nyĂĄr cĂ­mƱ filmjei kerĂŒlnek terĂ­tĂ©kre. Bemutatjuk, hogy a melodrĂĄma (minden felszĂ­nes vĂ©lemĂ©ny ellenĂ©re) nem feltĂ©tlenĂŒl sĂŒpped közĂ©pszerƱsĂ©gbe. A kĂ©t film összehasonlĂ­tĂĄsĂĄval kiĂŒtköznek a mƱfajban rejlƑ lehetƑsĂ©gek, valamint az is, hogy azon tĂșl miben ĂșjĂ­tanak az alkotĂłk.

MƱsorvezetƑk: Énekes GĂĄbor
Szöveg: Énekes GĂĄbor
VĂĄgĂł: Nagy Tibor
FƑcím: Gyenes Dániel
ProjektvezetƑ: Nagy Tibor
Producer: MolnĂĄr Kata Orsolya