Ráadás

A Twin Online Peaks – az adatvezérelt Cooperizmus nyomában

Huszonöt év néma csend. Huszonöt év, melyben legendává érlelődött a Twin Peaks. Huszonöt év, amíg coopertelen volt a világ. Aztán a világpremier megrengette az internetet!

SentiOne kielemezte a közösségi médiát és megnézte, a net miként hódolt be Lynch géniuszának. Vajon mit szólt az online világ a negyed évszázados csönd után? Sokat, sokszor, sok helyen.

 

A magyar Twin Online Peaks körkép

Csak az elmúlt fél évben a Twin Peaks közel 5.000 online bejegyzést generált. A törzsközönséget tekintve a pasikat jobban mozgatta a téma, de azért a nők is árgus szemekkel figyelték-kommentelték a kapcsolódó híreket.

Az elmúlt 6 hónapot három óriási komment- és említéshullám jellemezte. Január 20-án szomorú esemény tartotta lázban az internetet, ugyanis akkor kaptuk a hírt, hogy meghalt Miugel Ferrer, vagyis Albert Rosenfield. A második csúcspontot annak bejelentése okozta, hogy az HBO lesz az a csatorna, ahol Dale Cooper ismét felbukkan majd májusban.

A harmadik pedig – nyilván – a premier napja volt.

 

Az európai Twin Peaks körkép

Természetesen tovább és távolabb is mentünk, hiszen a Twin Peaks-imádat sem ismer határokat. Megnéztük, hogy Európa miként reagált a harmadik évad bejelentését követő időszakban a témához kapcsolódó hírekre, bejegyzésekre. A bal oldali térképen az elmúlt hat hónap eredményeit látjuk, a jobb oldalin pedig az elmúlt 3 hét online interakcióit jellemző eredményeket.

A legpozitívabb és a legnegatívabb országok: Minél zöldebb a színárnyalat, annál jelentősebb a pozitív érzelmi hátterű online közzétett bejegyzések száma az adott régióban. Azaz, annál több a szeretet. Az érzelmi skálát a SentiOne nagyjából 70%-os pontossággal méri be.

Ukrajna például év elején internet-robbantó örömmel fogadta a hírt, hogy visszatér a Twin Peaks. Ugyanakkor a premiert megelőző időszakban és a nagy napon már kevésbé érhető tetten a lelkesedés. Lehet, hogy az ukránoknak ennyire nem tetszett, amit láttak? Bezzeg Közép-Európa, velünk együtt, nagyon is szerette, amit kapott.

 

Egy beszédes kép: lelkes vs. közönyös országok

Az alábbi térképen azt látjuk, hogy milyen gyakorisággal beszéltek a Twin Peaksről online – ideértve nem csupán a közösségi oldalakat (Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube, Instagram), de a blogokat, fórumokat, weboldalakat is. Minél sötétebb a terület, annál többször került szóba a téma.

Lengyelország elegánsan vezeti az európai mezőnyt, és ez idő függvényében sem változott. Hihetetlen mennyiségű lengyel Twin Peaks rajongó élhet ebben a világban… Mellettük Finnország és Németország tört még az élre, és Oroszország is csak éppen, hogy lecsúszott a dobogóról. Bár az oroszok online érdeklődése pont a premiert megelőző hetekben amúgy is megcsappant.

 

A nemek harca: nők vs. férfiak

Végül a SentiOne kiderítette azt is, hogy vajon adott országokban melyik nemet izgatja inkább a téma. Vajon a nők foglalkoznak többet Cooper ügynökkel online vagy a férfiak társalognak gyakrabban Twin Peakses dolgokról? Mutatjuk!

Minél melegebb, rózsaszínbe hajló az árnyalat, annál jelentősebb a női többség – azaz annál nagyobb a témával foglalkozó hölgyek aránya a férfiakéhoz képest  – az online említéseket tekintve. Úgy tűnik, az északi régióban ez jellemző. Ugyanakkor Közép-Európa egyértelműen maszkulin, azaz például nálunk is sokkal több férfit ránt be és ösztönöz online interakcióra a Twin Peaks, mint nőt.

Lettország úgy fest, nem tudja eldönteni.

Vagyis az elmúlt fél évet tekintve magasan a nők domináltak az online Twin Peaks szférában. Ugyanakkor, ha az elmúlt három hetet nézzük, a premiert megelőző időszak egyértelműen a férfiaké volt. Lehet, a hölgyeket inkább csak Cooper ügynök újbóli felbukkanása hozta lázba, de a sorozat, a maga sötét és nyomasztó jellegével már nem hat számukra oly csábítóan.

Bezzeg a bolgár nők. Ott az ő javukra fordult a kocka / az online világ a premiert megelőző napokban.

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..