Sorozat

A legrosszabb vígjáték, amit valaha láttam – Call Me Kat

Mayim Bialik projektje a színésznő varázsa ellenére élvezhetetlen a pocsék írás, lapos humor, kínos minőség miatt.

Hajdan végig kellett ülnöm (éveken át, sorozatban) olyan falusi önkormányzati testületi üléseket, ahol négy órán keresztül tárgyalták a művház vakolatát, és az is szórakoztatóbb volt, mint a Call Me Kat.

A szigorlataim szórakoztatóbbak voltak, mint a Call Me Kat. A bukott szigorlataim szórakoztatóbbak voltak, mint a Call Me Kat.

A húsz perces, többkamerás, alákevert nevetéssel megtámogatott epizódokból álló sorozat elsősorban Mayim Bialik színésznő projektje (a Foxon belül); ő az egyik executive producer és a főszereplő is egyben. Az általa játszott Kat egy 39 éves, szingli nő egy amerikai nagyvárosban, aki eldönti, hogy összes spórolt pénzéből egy macska-kávézót nyit. Kat extrovertált, magabiztos, imádja az életét, de fura és csetlő-botló is egyben (az első epizódban öt-hatszor önt ki, ver le, rúg meg valamit vagy valakit);

a szerep felvonultatja a „szingli nő” fáradt sztereotípiájának minden kötelező vonását (nyilván a macskákkal együtt),

és magától értetődik, hogy az első epizód mindjárt a társkeresés, a szülői elvárások és a kortárs csoportok nyomásáról szól – mi egyebet is lehetne mondani egy nőről a Fox szerint? Kat mellett hasonlóan sablonos karakterek adják a sorozat gerincét: a nyársat nyelt anyuka, aki vőt és unokát szeretne; a fogalmatlan öregúr, aki felszolgáló a kávézóban és minden őrültségre kapható; a borostásan jóképű volt évfolyamtárs, aki váratlanul felbukkan Kat életében.

Az ötlet a brit Miranda című sorozatból származik; annak az alaposan átírt, amerikaizált verzióját akarták elkészíteni. De míg a Miranda egy ünnepelt siker, addig a Call Me Kat 3,6 ponton áll az IMDb-n és 18%-on a Rotten Tomatoes-on. Az első epizód alapján ezt is sokallom. A show az olyan ötletek tárháza, amik a gyönge megvalósítás miatt fulladnak be: a steril díszletezés egy sokadvonalas kilencvenes évekbeli sitcomra emlékeztet, Bialikon kívül mindenki a legrosszabb vígjátékbeli csepűrágást hozza (gondolj a visító hanglejtésre, a színpadias gesztusokra és a túlzott mimikára), és ami a legrosszabb: a poénok nem ülnek –

egy sem, húsz perc alatt, Bialik minden próbálkozása ellenére.

A poénok hiányát még kínosabb élménnyé teszi a formátum. A szereplők szünetet tartanak, belenéznek a kamerába, a stúdióközönség kacag, és benned csendben perceg a semmi, vagy legföljebb a hitetlenkedés.

Bialik remek színésznő: a Blossom című tévés sitcom sztárja volt a ’90-es években és később Amy Farrah Fowler még híresebb szerepéért (Agymenők) négyszer is Emmy-re jelölték. Az ő teljesítménye az egyetlen dolog a sorozatban, amiről jót mondhatok: Kat szerethető lélek lenne a maga furcsaságaival együtt, ha elrugaszkodnának vele a szinglinős sablontól. Nagyon, nagyon látványos, hogy Bialik élvezi a szerepet, lubickol a saját sorozatában; csak hát minden más rémes körülötte és ezt az összeomlott szerencsétlenséget ő sem tudja megmenteni.

(Macskabónusz ínyenceknek: elárulom, hogy bármilyen borzalmas is a Call Me Kat, még mindig nem ez a legrosszabb cicás műsor, amit valaha láttam – aki valódi szenvedést áhít, nézze meg a Cirmos karácsony című filmet. Vagy akár magát a Macskákat.)

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya