Sorozat

Agyorgazmus – Légió (2. évad, 1. epizód)

A Légió (Legion) első évada nemes egyszerűséggel a valaha készített legjobb képregényt adaptáló sorozat volt – úgy tűnik, Noah Hawley kreátor a második évadban sem tervezi lejjebb engedni a lécet: a vizuális és intellektuális orgia folytatódik.

David Hallert (Dan Stevens) az előző szezon utolsó jelenetében egy repülő drón elnyelte – ezután egy évvel tért vissza. A közben a 3-as részlegbe költözött csapat magyarázatot vár a férfi eltűnésére, ő azonban emlékezetvesztésre hivatkozva nem beszél. Mindenki sejti – a néző pedig a Haller agyában tett sétát követően pedig tudja is, hogy a különleges képességű mutáns, Légió valamit eltitkol.

Légió az X-Men – a mozifilmeket egyelőre nem keresztező – univerzumának egyik antihőse, Charles Xavier professzor fia – ez utóbbira már az előző évad egyik epizódjában fény derült. Az, hogy a sorozat Hallere jó vagy rosszfiú lesz-e, még erősen kérdéses, ahhoz azonban nem férhet kétség, hogy még maga sem tudja, kicsoda. A képregények világában David egy sor személyiséget és képességet birtokló mutáns, itt azonban még csak kifejlődőben van szuperhős énje.

A második évad első epizódjában Haller próbálja felfejteni, mi is történt vele az elmúlt évben. A sokáig benne élő Árnykirály (Aubrey Plaza) Oliver Bird (Jemaine Clement) testébe költözött, és amerre csak feltűnt, kattogó fogú élőhalottakat hagyott maga után.

Noah Hawley a történetet széttöredezett mozaikdarabkákból rakja össze: hőseit – és velük együtt a nézőt is – az elme legmélyebb bugyraiba viszi tripre, a módosult tudatállapotokat pedig a legkülönfélébb vizuális eszközökkel kelti életre.

A fantázia olyan magasiskolája ez, mely az epizód első perceiben tátja ki a szánkat, hogy aztán újabb és újabb kreatív trükkökkel licitáljon saját magára.

A Légió szakít a szuperhős filmek látványvilágával és történetvezetésével, és úgy vegyíti az ismerős elemeket, hogy valami egészen újszerű és izgalmas születik. A produkciós design változatlanul a hatvanas évek retró világából táplálkozik, a fordulatok pedig sokkal inkább a szereplők belső életéből, mintsem az akcióból fakadnak. Igazi intellektuális csemege ez – megfűszerezve néhány ütős nótával –, amit vétek lenne kihagyni!

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya