Sorozat

Az emberarcú Dwayne Johnson – Young Rock

young-rock-dwayne-johnson

A Young Rock készítői alapul vették az életrajzi filmek sablonjait, alaposan kilúgozták, a tetejére ültették a Sziklát és nézik, ahogy szórakozik a közönség. Ja, nem.

2032-ben az Amerikai Egyesült Államokban maga Dwayne „The Rock”, azaz a „Szikla” Johnson indul az elnöki pozícióért – legalábbis a Young Rock első epizódjának jövendölése szerint. Trump után már semmi sem furcsa, a Sziklánál nagyobb esélyes nem is lehetne. Kiderül azonban, Dwayne Johnsont vannak, akik túlságosan is szeretik ahhoz, hogy elnökként lássák viszont, ezért meg kell mutatnia az emberi oldalát is. Az elnökválasztás apropóján Randall Park (Az interjú, WandaVízió) készít vele egy interjút, hogy a szavazók megtudják az elnökjelölt, a színész, a pankrátor élettörténetét. Rock a tőle megszokott fülig érő szájjal meséli el a „mélyről jöttem, magasra jutottam” történetet, ami újra megtanítja nekünk, lehetünk nagyok, csak igazán akarnunk kell.

A sorozat pilot epizódja ezen felül minden, ami egy igazán közepes vígjáték lenni tud.

Önfeledt szórakoztatás, száz százalékosan gyermekbarát formában, megfejelve a didaktikus és kidolgozatlan „a család fontosabb, mint gondolnád” üzenettel. A Young Rockról csak idézőjelek között lehet bármit is állítani, hiszen csak a sokszor látott tanulságokat tudja felmondani hozzáadott érték nélkül. A sorozat megítélését az sem javítja, hogy Dwayne Johnson életének részleteit (látszólagos) őszinteséggel közlik. Mindjárt négy életszakaszban látjuk a Jumanji és persze a Halálos iramban filmek sztárját. Fiatalabb énjeit (Adrian Groulx, Bradley Constant, Uli Latukefu) csak a név köti össze, a sorozat már az első részben elhanyagol bármiféle narratív ívet rajzolni a karakter köré.

young-rock-bradley-constant

Kiderül, hogy a Szikla apjától örökölte a pankráció iránti vonzalmát, aki sokszor a család elé helyezte a hústorony barátait. Persze nem olyan vészes a helyzet, a színes társaság megtanította az ifjú Kövecskét, hogy a legfontosabb „dolgozni a trükkön”. A trükköt pedig nem szabad összekeverni a hamissággal! Mert a pankráció a trükk része, nem pedig hazugság. Gazdagnak tettetni magad, sőt mi több lopni, hogy ne nézz ki beépített zsarunak, már kétséges, de még elfogadjuk. Viszont jaj neked, ha csak a valótlanságot látod a ringen belüli műsorban.

A Young Rock oda akar tartalmat és életfilozófiát látni, ahol erről szó sincs.

Beismerni, hogy nem vagyunk nagy ászok, kimondani, hogy amit mutatunk, az csak a show, azt jelentené, hogy gyengék vagyunk. Legalábbis a sorozat tanulsága minden bizonnyal ez, ahogy a fiatal Szikla is rájön, hogyan dolgozhat a saját trükkjén. Ha ez sikerül, akkor tudsz anyádnak autót venni, vagyis akkor jön a siker, ha eggyé forsz a mutatvánnyal.

Ugyanennek a láttatott világnak a része a sorozat is, amit Dwayne „The Rock” Johnson önmagával és önmagáról prezentál. Jeff Chiang és Nahnatchka Khan producereknek (Amerika Huangjai) az önreflexió volt az egyetlen útjuk, hogy fogyaszthatóvá tegyék a karrierjének csúcsán lévő színész életrajzát, de a kereskedelmi lóláb így is kilóg. A Family Guy, vagy a Rick és Morty, sőt még a The Office is olyan bugyuta világok, amiben magunkra ismerünk a teljesen elborult jelenetekben, mert a karakterek olyan archetípusokat képviselnek, ami bennünk is megvan. A Young Rock ezekkel szemben a hétköznapokba fecskendezi a baromságot, vagyis fordítva igyekszik elérni ugyanazt a célt.

A mindennap viszont önmagában kevés, kellett egy húzónév, amit teljesen kiárusíthattak. A „The Rock” név eladható, és emiatt kellett ebbe a fiktív jövőbe helyezni őt, ahonnan indokolt visszatekinteni. A nézőnek ez azonban édes kevés. Az NBC sorozata nem tud nyújtani mást a hangzatos, de üres szlogeneken és a gyorsan elillanó poénokon kívül. A Young Rock nem ad semmit hozzá az önreflektív sorozatokhoz, de nem is próbálkozik. Miért is tenné, ha a mindig mosolygó hegy nagyságú Dwayne „The Rock” Johnson neve és arca így is elégnek bizonyul egy teljes sorozathoz.

Nagy Tibor

Nagy Tibor

Nagy Tibor jelenleg az ELTE-n tanul Filmtudomány mesterszakon. Kedvenc műfajai a klasszikus hollywoodi gengszter- és westernfilm. Különös figyelmet fordít az izraeli filmekre és a vallási témákra.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés