Sorozat

Szerelmes (idő)rablók – Berlin

Pedro Alonso és Tristán Ulloa a Berlin című sorozatban

Akár jól is elsülhetett volna, ha A nagy pénzrablás legizgalmasabb karaktere, Berlin önálló sorozatot kap, de… sajnos sok a de.

Andrés de Fonollosa (Pedro Alonso), vagy ahogy rablótársai ismerik, Berlin, kétségkívül a legsokoldalúbb, legkiszámíthatatlanabb és legközkedveltebb alakja lett A nagy pénzrablás című sorozatnak. Nem véletlen, hogy a Netflix is visszacitálta anno a későbbi részekbe egy-egy (nem is olyan ritka) flashback erejéig az egyébként már a második évad végén hősi halált halt szereplőt. És noha a sorozat utolsó három évada egyre romló színvonalat mutatott, ez a húzás kétségtelenül jó volt, működött, a rajongók szerették.

Valamikor ilyenkorra datálható a döntés, hogy önálló sorozatot kell készíteni Berlinnek, hiszen úgy látszik, vele minden eladható. 

De milyen áron?

A Berlin kifejezetten jól indul, az első néhány rész abszolút hozza az anyasorozat hangulatát. A karakterekről ugyan első pillantásra látszik, hogy könnyen megfeleltethetők A nagy pénzrablás szereplőinek: Cameron (Begoña Vargas) egy az egyben Nairobi, a Riora hajazó hősünk neve pedig Roi (Julio Peña), hogy még egyértelműbb legyen az utalás – de nincs ezzel semmi gond, bevált recepten ne, ugyebár. Csak kár, hogy ezt az elvet hamar elvetették a készítők, és a kezdő epizódok után átalakították a sorozatot egy néhány pontján már-már önmaga paródiájává váló, teljes mértékben komolyan vehetetlen szerelmi történetté – pontosabban egymástól teljesen független történetekké –, mintha az egyébként megint jól kifundált rablás nem tartogatott volna több izgalmat magában. 

Joel Sánchez és Michelle Jenner a Berlin című sorozatban

Pedig tartogathatott volna. Egy olyan ékszerrablás ugyanis, amelynél fontos a pontos időzítés, a gyorsaság, a csapatmunka, és egy hosszú hónapokkal előre kitervelt menetrend betartása, már önmagában is izgalmas. Amelyben olyan karakterek vesznek részt, akiket címszereplőnk nemes egyszerűséggel – A nagy pénzrablás bandáját is beleértve – a legjobb csapatának nevez, pláne felkelti az érdeklődést. És ha még azt is hozzávesszük, hogy Berlin azonnal beleszeret és viszonyt kezdeményez a kirabolni kívánt zálogház-tulajdonos feleségével, csak tovább fokozza a feszültséget.

Aztán egyszer csak egyre kevesebb jelenetben látjuk a magukat régésznek kiadó rablóinkat alagutat ásni a Párizs közepén elhelyezkedő zálogház alá. Egyre kevésbé lesz fontos a karakterek története, az álca, a mesteri terv tűpontos végrehajtása, hiszen hosszabb-rövidebb idő alatt mindenkit elragad a szerelem heve. És mindeközben nagyjából százhússzor elhangzik a „szerelem mindennél fontosabb” tételmondat, ha esetleg valaki nem látná, hogy a hibát hibára halmozó hőseinknek már szinte egyáltalán nem számít, hogy mi lesz a balhé végkimenetele, ha az érzelmeiket megélhetik.

Julio Peña és Begoña Vargas a Berlin című sorozatban

Olyan ez, mintha a Berlin A nagy pénzrablás végrehajtásának egyetlen nagy gyenge pontját (a professzor szerelembe esését) akarná elmesélni hosszabban.

Ahelyett, hogy kapnánk egy érdekes előzménytörténetet a bohém Berlin életéről, egy csapnivaló, csak a szerencsén múló rablósztorit látunk, rengeteg enyelgéssel. Vérbeli heistfilm helyett vérgagyi romkomot. És a karakterre kevésbé, legfeljebb kinézetre új szereplők – kivétel talán az introvertált kockalány, Keila (Michelle Jenner) – mellé néhány régi arcot is, akik azonban előzménytörténet dacára jóval öregebbnek néznek ki, mint ahogy korábban megismertük őket. Lehet, hogy a sorozat maszkmesterei és sminkesei épp sztrájkoltak a készítés ideje alatt.

A Berlin olyan sorozat lett, amit ha nagyon akarunk szeretni, talán a feléig kihúzzuk őszinte érdeklődéssel. Utána viszont jobban járunk, ha inkább a tévét húzzuk ki a konnektorból, és saját időnk rablása helyett a fantáziánkra bízzuk a befejezést – garantálom, hogy kreatívabb lesz, mintha tovább néztük volna!

A Berlin a Netflix platformján érhető el.

Hancsók Barnabás

Hancsók Barnabás 2010 óta ír cikkeket a Filmtekercsnek, volt rovatvezető és olvasószerkesztő. Specializációja az adaptáció, a sci-fi, a vígjáték és a társadalmi dráma, szívesen ír szerzői, bűnügyi és dokumentumfilmekről is.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com