Sorozat

Gyökér terminátor – Future Man (pilotkritika)

Seth Rogen és alkotótársa Evan Goldberg már a második sorozatukat szállítják nekünk. A Hulu-n megtalálható Future Man pedig egy az egyben olyan stílusban készült, amit tőlük megszokhattunk az Itt a vége és Az interjú című filmekből.

Az éhezők viadalában Peeta-ként befutott Josh Hutcherson a főszereplője ennek az igencsak agyament sorozatnak, mely egy lúzer srác fantasztikus kalandját mutatja be. Josh Futterman – értitek? – egy huszonéves srác, aki takarítóként dolgozik egy nemi betegségekkel foglalkozó kutatóintézetben. Szüleivel él, kilátásai nincsenek, legfőbb hobbija egy legendásan végigjátszhatatlan, ultraerőszakos videojáték, a Biotic Wars. Az utolsó pálya soha nem akar neki sikerülni, ám egyszer csak megtörik az átok. Azonban miután legyőzte a főgonoszt, nem átvezető videót kap, hanem megjelennek a játék szereplői, hogy egy igazi harcra invitálják a való világban. Időutazás, az apokalipszis megelőzése, rengeteg akció és persze sok bénázás vár rá.

Josh még álmaiban is a játékról fantáziál. Képzeletvilágában ő Future Man, a legendásan macsó sci-fi harcos, és ezt a lehetőséget most tálcán kínálják neki. A srác azonban korántsem az a magabiztos figura akit Tiger és Wolf (Eliza Coupe és Derek Wilson) keresnek – ők pedig nem is lennének képesek jobban kifejezni elégedetlenségüket. Az epizód talán legemlékezetesebb figurái a megelevenedett videojáték karakterek. Kiállásuk, kétdimenziós gondolkodásuk, algoritmusszerű koordinációjuk az akciójelenetekben mind kiválóan jelenítik meg azt a stílust, melyet a klasszikus lövöldözős játékok képviseltek. Ezáltal a „Remek ütés!” és hasonló elszólásaik a bunyók közben egészen abszurdak.

Rogen és Goldberg rendezte az első részt, és jó munkát végeztek vele.

Egy-két jelenet moziminőségű vizualitással rendelkezik, ám 30 perccel később ezt tévésorozatos esztétikára cserélik. Jól néz ki még akkor is, csak sokkal olcsóbbnak hat, melyen még az apránként elhelyezett lens flare-ek se tudnak javítani. Míg az akciójelenetek egész ütősek, addig a forgatókönyv nem képes annyira odacsapni. Nem elég vicces ez a sorozat a bevezető alapján, pedig a színészek mindent megtesznek, hogy működjön a koncepció.

Josh Hutcherson talán sosem volt ennyire jó, mint ebben a szerepben. Kicsit olyan, mint egy komolytalan Peeta Mellark, aki tudja, hogy egy középszerű alak, és elismeri azt rengeteg öniróniával. Nem láttam korábban vígjátékszerepben, de jó az időzítése és az alakítása ehhez a stílushoz, szerencsétlenkedéseit pedig jó nézni. Kíváncsi is vagyok, később mit hoz ki önmagából –

sikerül-e igazi akcióhőssé válnia?

A mellékszerepekben olyan másodvonalbeli figurák jelennek meg, mint Keith David vagy a Hatodik érzék halottlátó kisfiúját alakító Haley Joel Osment. Futturman szülei is különösen aranyosak Ed Begley Jr. és a nemrég elhunyt Glenne Headly megformálásában. Teljesen kifordított szerep az övék, hiszen nem akarják, hogy fiúk elköltözzön tőlük, főznek-mosnak rá, illetve támogatják kocka életmódját is.

Ha nem tudnám, hogy Seth Rogen és Evan Goldberg készítette a Future Man-t, akkor biztosan sejtettem volna. Ez pedig a szüntelen popkulturális utalásoknak és az altesti poénoknak köszönhető. Szinte megállás nélkül szórják ezeket – még spermájáért tartott oposszumot is látunk a herpesz-gyógymódot kutató klinikán. Néhol túlmennek az ízlésesség határán, de szerencsére ez sem veszi el a sorozat néhol megjelenő báját.

A legjobb dolog, hogy itt van nekünk egy srác, aki belecsöppen Az utolsó csillagharcos és a Terminátor-filmek keresztezéséből kreált cselekménybe, és ezzel az önreflexióval vág neki a kalandoknak. Rogenék mindig is tudták, hogy nevessék ki saját félkész, két gandzsa közben bedobott ötleteiket is, emiatt pedig úgy érzem, megéri próbát tenni a Future Man-nel. Másik sorozatuk, a Preacher igényességéhez nem mérhető ugyan, inkább az alpári irányba indult el, bár szemmel láthatóan ez volt a cél.

https://www.youtube.com/watch?v=vJaUfpbEYIU

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com