Sorozat

Szívek szállodája nagyobb cicikkel – Ginny és Georgia

A Ginny és Georgia olyan sorozat, ami komplex képet akar festeni az amerikai felső-középosztálybeli családok életéről, a társadalmi osztálykülönbségekről, rasszizmusról, beilleszkedési problémákról, gyerekkori zaklatásról, melegekről, identitásválságról. Már olvasni is unalmas? Lerágott csont? Minden második sorozat vagy film ilyen világmegváltó gondolatokat akar közölni? Valóban, de ennyi mindent ilyen ívre felfűzve nem gyakran látni.

Georgia (Brianne Howey) harmincéves vígözvegy, aki 14 évesen elszökött otthonról nevelőapja molesztálása elől, 15 évesen gyereket szült egy világjáró – szintén tinédzser – fotósnak, majd mivel semmi kilátása nem lévén az értelmes életre, bűnözésre adta a fejét. Ezeket a tragikus életképeket flashbackekből ismerjük meg, mert Georgia életébe akkor lépünk be, amikor milliomos férje meghal, ő pedig két különböző apától született két gyerekével a hagyatékból egy (a valóságban egyébként nem létező) Wellsbury nevű kisvárosba költözik. Oda, ahol minden kert rendezett, ahol a polgármester név szerint ismeri a lakosságot, ahol még a legsuttyóbb gimnazisták is hétféle különórára járnak, csak hogy a lehető legjobb egyetemre bejuthassanak; és ahol

tulajdonképpen minden tökéletes. Legalábbis látszólag.

Ez a Georgiának való hely, itt lehet szerepet játszani; lehet állóvizet felkavarni; és olyan mázat rak az arcára reggelente, ami a céljainak leginkább megfelel. De két dologgal nem számol: egyrészt azzal, hogy a gyerekeinek mekkora károkat okozhat az ő életformája, másrészt pedig hogy a múltja elől Wellsbury-ben sem tud elrejtőzni.

VIDEO] 'Ginny and Georgia' Trailer: Netflix Dramedy, Brianna Howey | TVLine

Ginny (Antonia Gentry) már tizenkétszer költözött az anyjával 15 éves korára, és mindig azért, mert Georgia nem bírt a vérével, és az éppen aktuális pasijával valahogy nem jött össze. A lánynak a nomád életmód miatt sosem volt alkalma barátokat szerezni, vagy úgy egyáltalán beilleszkedni az adott közösségbe. Minderre rátesz még egy lapáttal, hogy a lány apja fekete, tehát ő félvér, nem érzi magát sem fehérnek, sem feketének. Első nap az iskolában meg is bélyegzi az irodalomtanár, de ő bátor kiállásával kivívja az évfolyam egyik legmenőbb lányának, Maxine-nak (Sara Waisglass) szimpátiáját, aki nem mellesleg a szomszédja is egyben. Hirtelen bekerül a menők baráti körébe, a szerelem is rátalál – bár az nem pont olyan formában, mint ahogyan arra számít.

A sorozat 10 része egy irányba halad, és bár néha csapongó módon, de izgalmas ívre felfűzve jutunk el a meghökkentő végkifejletig, igaz, a gyakorlottabb nézők számíthatnak rá.

De ha valaki nem sorozatfaló, annak okozhat meglepetéseket és izgalmas perceket. Egyébként is vannak megdöbbentően erős pillanatok, rendkívül találóan ragadja meg például a kirakatéletek hamis csillogását, a műmosolyok mögötti méla undort, és gyönyörűen csap le magasra dobott labdákat: Georgiát szomszédja felvilágosítja, hogy Wellsbury-ben kötelező Halloween alkalmából kertet díszíteni, attól teljesen függetlenül, hogy az illető akarja-e. Mit tehet Georgia, aki szabadidejében a zöldségeit dézsmáló nyulakat lődözi le különböző kézifegyverekkel? Hát ellopja az egyik már feldíszített kertből a teljes berendezést. Georgia így illeszkedik be. Látszólag egy látszólagos világba. Ezek rendkívül szórakoztató momentumok, amelyek néha el is oszlatják a múltbéli tragédiákból tornyosuló viharfelhőket. Amelyek utolérik hősnőnket, és ahogy lánya, Ginny fogalmaz: Georgia, mint mindig, menekülni próbál, a problémákat nem megoldja vagy feldolgozza, hanem elfelejti őket.

Ginny & Georgia" Cast: Meet the Characters and Who Plays Them | Teen Vogue

Nagyon erősen megírt karakter ő, és Brianne Howey elég jó színésznőnek bizonyul ahhoz, hogy ripacskodás nélkül adja át a magára erőltetett boldogságban vergődő egyedülálló anyát, akinek kínból bizony több jutott, mint örömből. Próbál beilleszkedni a maga elfuserált eszközeivel, próbálja a gyerekeit a tőle telhető legjobb életvezetési tanácsokkal ellátni, ami kimerül nagyjából annyiban, hogy ha konfliktusra kerül sor, lehetőleg ők üssenek először.

Ginny problémái talán nem annyira érdekesek, vagy inkább nehezen befogadhatóak –

annyi terhet cipel magával ez az ártatlan gyerek, hogy az a vágya, bárcsak inkább felnőtt lenne.

Pedig aki már kilépett a gyerekkorból, általában visszavágyik oda, hiszen a gondtalan éveket ott élte meg az ember. Milyen gyerekkor jut annak, aki inkább szabadulna ettől? Ginny meg is törik ezek alatt a terhek alatt, és hibát hibára halmoz. Olyanokat, amelyeket felnőtt fejjel már egy mozdulattal kikerül az ember: hazudik a barátainak, két fiú szerelme közt őrlődik, és valójában egyik mellett sem dönt, csak azért, mert imponál neki a hirtelen népszerűség. És mire átszűri az agyán és a szívén, mit akar, már késő. Közben küzd az anyja folyamatos titkolózásával, aki természetesen nem avatta be soha a múltjába, a lánynak véletlenül kell megtudnia apró részleteket a családja történetéről. Az őt alakító Antonia Gentry viszont érzékenyen adja vissza a mindig erősnek látszó, ám belül mélyen megtört gyerek szenvedését.

Ginny and Georgia: Ginny's destination for season two revealed | HELLO!

Kegyetlen látni a bizalomvesztést, ami anya és lánya között végbemegy, és ahogy széthull az amúgy is csak hajszálvékony cérnaszálakkal összetartott család. Egy alkalommal elhangzik Georgia szájából, hogy mi vagyunk a Szívek szállodája, csak nagyobb cicikkel, de ott nem támogatták meg ennyi tragédiával a sztorit.

A Ginny és Georgia jóval sötétebb képest fest az amerikai társadalom egy jelentős szeletéről, mint elődje.

Itt a legtöbb jelenetre jut valamilyen drámai mélypont, amiből még a humor is csak nagy ritkán tudja kirángatni a szereplőket.

Remekek viszont a mellékszereplők: a város kedvelt vendéglőjének tulajdonosa, Joe például parádés minden egyes jelenetben, amikor megpróbálja elrejteni Georgia elől, hogy mennyire tetszik neki a nő. És az ember őszintén drukkol neki, hogy a sok Georgia bájaira áhítozó férfi közül ő legyen a befutó. Vagy a szomszédban élő Ellen, aki úgy próbál jó barátnője lenni Georgiának, hogy lehetőleg semmi olyat ne mondjon, amiből kiderülhet a véleménye a nő életviteléről. Nagyon jól felépített karakter Paul, a polgármester, aki mindvégig kedves, és bár sejtjük róla, hogy mint a legtöbb elöljárót, őt is a hatalomvágy vezérelte a polgármesteri címig, nagyszerűen altatja el a néző gyanúját sármjával és megértő odafordulásával.

Sok mindenről próbál beszélni a Ginny és Georgia, és egyes témákat nagyszerűen fest le, és amire nem marad annyi ideje, tulajdonképpen azt is találóan villantja fel. A politikai korrektségében sem lehet kivetnivalót találni: mindenféle nációt felvonultat a fehéreken kívül, még a félvérek is reprezentálva vannak több ízben is, leszbikusok, melegek, transzvesztiták is megjelennek. Még úgy is mértéktartó tud lenni, hogy a sorozat jelentős része foglalkozik a feketék kirekesztettségével. Bár európai szemmel nem egyszerű azonosulni az amerikai gazdagok nehézségeivel, mindenért kárpótol az erősen megírt alapszituáció, a jól adagolt feszültség és a viszonylag sallangmentes színészi játék.

Kovács-Moldován Tünde

Kovács-Moldován Tünde

Moldován Tünde tanító-újságíró, a magyar nyelv(tan) szerelmese, a Filmtekercs lektora. Mindegy, hogy blockbuster, független, európai, hollywoodi, a szórakozást és művészi értéket mindben megtalálja. A filmekre pedagógus-szemmel tekint, a gondolatai filmelemzés közben is a társadalom és morál körül forognak.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés