Sorozat

HBO GO – válasz a hanyatló televíziós trendekre?

Háttéranyag az HBO GO híre mellé: a televíziók és az internet csatájának újabb állomásaként értelmezhető Magyarországon a HBO GO, az online szolgáltatás a médiapiaci digitális trendekre adott válasz. Az értelmezéshez segítséget nyújthat a PricewaterhouseCoopers alábbi felmérése.

Digitalizáció, az internetes előfizetések számának növekedése, okostelefonok – ez a jövő zenéje, összegzi a PwC idén 12. alkalommal elkészített Szórakoztatóipari és Médiapiaci Felmérése. Az internetpiac terjeszkedésének egyik kárvallottja a televíziós piac. A következő években Magyarországon a televíziós szektor részaránya a teljes piacból várhatóan tovább fog csökkenni, habár hazánkban régiós viszonylatban is magasnak számít a televíziózásra szánt idő. A televíziós piac bevételének részaránya ezért a 2010-es 28 százalékról 2015-re a becslések szerint 26 százalékra esik előre láthatóan vissza.

A magyar médiapiacon a globálishoz hasonlóan a digitális technológiák térnyerése lesz jellemző, a digitalizáció sebessége hazánkban várhatóan meghaladja a globális átlagot, illetve a környező országok szintjét is. Magyarországon 2015-re a digitális piacból származó árbevétel (internetpiac, mobilpiac, televízióhoz és sajtóhoz kapcsolódó online hirdetések, előfizetések stb.) aránya elérheti a 39 százalékot. A teljes magyar médiapiac 2011 és 2015 közötti bővülésének 74 százaléka a digitális piacon valósulhat meg, míg globális szinten ez az arány 61 százalék.

Magyarországon kiugró eredményre számíthat az internetes előfizetések előretörése: évi 15,7 százalékos növekedés várható, mely hazánk lemaradását bizonyítja ezen a piacon. Nagy potenciál rejlik még az okostelefonok és a mobilinternetes előfizetések számának növekedésében, így a következő öt évben az internet-előfizetésekből származó bevétel Magyarországon megduplázódhat. Következésképp a mobilinternetes hirdetések is jelentősen megnövekednek majd, ez a legjobban növekvő szegmens, mind a hirdetéseket, mind az előfizetéseket tekintve.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés