Sorozat

Humoros és izgalmas – Avatár – Aang legendája

Aang-the-last-airbenderPörgős akciók, fantáziadús cselekmény és szerethető karakterek: az Avatár – Aang legendája nem véletlenül hódította meg nézőközönségét és vívott ki kultstátuszt magának. A különböző vallásfilozófiák által megtámogatott coming-of-age történet korosztálytól függetlenül bárkit elvarázsol.


Hirdetés

Az Emmy-díjas rajzfilmsorozat, az Avatár – Aang legendája 2005-től három évadon keresztül dolgozta fel a fiatal hős, Aang életét, aki bár legszívesebben a gyermekek játékos, boldog életét szeretné élni, másra jelöli ki a sorsa: a világot kell megmentenie. A mítoszok korában játszódó Földön a négy őselem: a víz, a föld, a tűz és a levegő kultusza osztja négy nemzetté az emberiséget. Minden törzs egy-egy elem irányításának a képességével rendelkezik, így békében élnek egymás mellett a víz-, a föld és a levegőidomárok, amíg a tűz nemzetsége meg nem indítja átfogó háborúját a világuralomért.

A békét csak az Avatár hozhatja el, aki életciklusa végén mindig egy új nép tagjaként születik újjá, hogy biztosíthassa a világ egyensúlyának körforgását. Ő egy személyben rendelkezik az összes elem irányítása feletti hatalommal, így a tudás és a négy törzs szintézisével vethet véget a végzetes folyamatoknak. Csakhogy a cselekmény kezdetén ez a személy történetesen egy 12 éves gyermek, Aang, akinek legtöbbször esze ágában sincs nehéz sorsát vállalni. A három évad kalandjai Aang coming-of-age sztoriját mutatják be a nézőknek, azonban mindezt meglepően változatos hangnemben teszi. A néhol gyermekien bájos cselekményszövés hol nevettető kreténségbe, hol pedig szívfacsaró tragédiákba hajlik, miközben mindvégig megőrzi akcióközpontú és utazásos dramaturgiáját, amivel folyamatos megújulásra képes.

aang-avatar-the-last-airbenderAz Avatár – Aang legendájának nagy erénye, hogy minden egyes szereplő és helyszín saját történettel rendelkezik, a minél szélesebb befogadói réteg megnyerése érdekében pedig a fő karakterek egy-egy fontos életszakaszt is megtestesítenek. Katara és Sokka két idősebb testvérként segíti Aangot. Sokka a maga idiótaságával rengeteg poénos szituáció forrása, Katara pedig aggódó nővér módjára erőteljes érzelmi többlettel ruházza fel a történetet. A kezdeti főgonosz, Zuko, a Tűz népének száműzött hercege a lázadó tinédzserkorszakot testesíti meg, míg bácsikája, a mindig nyugodt és bölcs Iroh az idősebb generáció védelmet nyújtó képességét idézi fel. A veszélyforrást egyértelműen Ozai tűzúr és a felnőttek világa jeleníti meg a sorozatban.

Az utolsó légidomár története kezdetben a másik három elem feletti uralom elsajátításának hol humoros, hol nehézkes állomásait mutatja be, de a sorozat szép lassan elkezd kibontakozni, és teljesen elvarázsolja nézőjét. A poénos alaphelyzeteket gyakran a karaktereket bemutató drámai szálak is tovább színesítik, mint például a széria egyik legjobb és legszebb része, az Iroh nagybácsi születésnapját bemutató epizód. A látványos akciók, a lendületes dialógusok és a szemünk előtt egyre inkább kitárulkozó fantáziadús mesevilág pedig olyan egyveleget alkotnak, amelyek szerethető és lebilincselő sorozattá teszik Az  Avatár – Aang legendáját.

avatar aang legendajaNem számít hát csodának, hogy a cselekményben rejlő potenciál M. Night Shyamalant is megihlette. Jobb azonban, ha egyszer és mindenkorra elfeledjük csúfos kísérletét a sorozat élőszereplős feldolgozására, és az elemek uralmával megvalósuló megváltástörténetet inkább a rajzfilmsorozat epizódjainak segítségével éljük át.

Rókus Ákos

Rókus Ákos a PTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve magyar szakpáron. 2012 óta a szerkesztőség tagja. Specializációja a zsánerfilm (különösen az akció, a western és a thriller), valamint a műfajelméleti kérdések.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

0
Kíváncsiak vagyunk a Te véleményedre is, szólj hozzá!x
()
x