Interjú Sorozat

Kamu-francia-rap és Rocket Award – interjú Góg Emesével

gog_emeseA Rocket Awardot olyan fiatal televíziós és promóciós szakemberek kapják, akik rövid szakmai tapasztalatuk ellenére kimagasló teljesítményt nyújtottak. Idén a PromaxBDA barcelonai díjkiosztóján az HBO Europe Creative Services csapatának tagja, a 28 éves Góg Emese vehette át a kitüntetést.

Gratulálok a Rocket Awards díjhoz! Váratlanul ért a kitüntetés?

Köszönöm! Egyébként igen. Azt már tudtam, hogy egy másik kollégámmal együtt bekerültünk az utolsó körbe. Ellenben annyira nem számítottam a díjra, hogy először csak az tűnt fel, hogy végig levetítik a benevezett munkáimat. A harmadik szpot végén tudatosult, hogy ez nem véletlen. Akkor már rég ott kellett volna állnom az emelvényen. Kirohantam, szinte semmit nem láttam az arcomba világító reflektoroktól, és olyan zavarban voltam, hogy remegett a hangom az izgalomtól.

Mi szükséges ahhoz, hogy valaki ezt a díjat megkaphassa?

Most már több mint egy éve dolgozom az HBO-nál, ahol rendszeresen nevezik az ott készült szpotok közül a legjobbnak ítélteket különböző versenyekre. Ebben az esetben többek között az én munkáimra esett a választás. Több kategóriában is ott voltunk a legjobbak között.

Eredetileg is ezt tanultad? Hogyan kezdtél el promó vágással foglalkozni?

2008-ban végeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ami akkor még Iparművészeti Egyetem volt, videó szakon, amit most már média design szaknak neveznek. 2009-ben elvégeztem e mellé a tanár szakot is. Aztán egy évig a Fővárosi Önkormányzatnak dolgoztam, mint grafikus asszisztens. Közben jött egy ilyen lehetőség, hogy az HBO kreatív producereket (filmelőzetes-vágókat) keresett. Megpróbáltam, hátha sikerül, felvettek. Előtte nyilván vágtam már videót, de konkrétan nem foglalkoztam ilyesmivel.

Magyarországon elsőként kaptad meg ezt a díjat. Okozott valamiféle változást az életedben?

Lényegi változást nem okozott. Nem vagyok az a típus, aki egy díj után azt mondja magának, hogy „uh, de király vagy, most már egyenes út az Oscar felé!” Ugyanúgy csinálom tovább a dolgaimat. Persze nagyon büszke rám a csapat, és természetesen én is nagyon örülök a kitüntetésnek!

Mik a jövőbeli terveid?

Nincsenek nagy jövőbeli terveim, egyszerűen élvezem azt, amit csinálok. Kapunk egy hónapban négy-öt feladatot, amit el kell készítenünk. Ezekhez megnézzük az adott filmet/filmeket és próbálunk valamiféle logika alapján kitalálni, aztán meg is csinálni egy promót. Persze ezt mindenki önállóan. A promókészítés azonban csak egy része a meglehetősen összetett feladatainknak. Nyitottnak, érdeklődőnek kell lennünk, hogy a rengeteg új kihívásnak meg tudjunk felelni. Már régen nem beszélünk csak on-air promóról, inkább integrált promó kampányokról, brandről és új kommunikációs platformokról. Ezzel sok dolgom, dolgunk van.

Nem félsz attól, hogyha csapatban dolgozol, esetleg olyan elképzelésedet is megvétózzák a többiek, ami szerinted nagyon jó, és igazán szeretnéd megcsinálni?

Szerencsém volt, mert akikkel eddig lehetőségem nyílt együtt dolgozni, ott működött az együttgondolkodás, amit nagyon élveztem. Annak idején, amikor az HBO-hoz kerültem, borzasztóan nehéz volt először, hogy sok mindenben egyedül kellett döntenem. A legnehezebb talán az volt, hogy elhitessem magammal, hogy tudom én ezt egyedül is csinálni. Persze itt is van csapatmunka, mivel segítünk egymásnak és véleményezzük egymás munkáit. Ugyanakkor mindenki egyéni producer. Van egy kreatív igazgatónk – Böjthe Balázs, aki minden promót megnéz, véleményez, és segít tovább lendíteni minket, ha elakadnánk. Nagyon sokat tanultam tőle és a többiektől is.

A munkád során mennyire szabnak határt az ötleteknek? Volt már olyan, hogy azt a visszajelzést kaptad, hogy ez már túl sok?

Az a jó, hogy lehetőségünk van nagyon kötetlen promóciók készítésére. A Cinemax részére készült promóknál például igazán elszabadulhat az ember fantáziája. Teljesen váratlan irányokból is meg lehet közelíteni egy filmet. Ezek közé tartozik a PromaxBDA-ra is nevezett Hitchcock-filmes szpot. Ennél például az inspirált, hogy James Stewart hasonló mimikát alkalmazott az adott filmekben. Másrészt naponta találhatók az interneten ilyen egy kameraállásból fotózott „öregedős” videók. Tulajdonképpen ez a két dolog lebegett a lelki szemeim előtt, amikor összeraktam. Az időben legkorábban készült szpotnál egy folyamatot szerettem volna különböző filmek részleteiből összerakni. A Matthieu Kassovitz-filmek promójánál a kérdéses filmek megtekintése után az ragadt meg bennem, hogy van ezeknek egy erős underground hangulata, és hogy a promóhoz jól illene egy hip-hop szám. Ennek a gondolatnak az eredménye az lett, hogy egy munkatársam felrappelt egy kamu-francia-rap számot, amiben elhangzik a promotált filmek címe, és a rendezőről pár információ.

…kamu-francia-rap Matthieu Kassovitzról. Azt hittem, véletlenül találtatok egy ilyen számot. Meg is lepődtem, hogy milyen szerencsés véletlen.

A legtöbben azt hiszik.

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve történelem szakon. Érdekli a marketing, a reklám és a streaming platformok világa, specializációja a horror és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. mlinarikmariann@filmtekercs.hu

Add Comment

Click here to post a comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..