Sorozat

Eszeveszett utazás a fütyivonaton – Love Life

New Yorkban szingliként párt találni nem egyszerű dolog, az egyetem befejeztével mégis erre tesz kísérletet a húszas évei elején járó Darby. Az ő próbálkozásait követhetjük nyomon a pikáns helyzeteket sem nélkülöző Love Life című új minisorozattal. A cikk a sorozat első három része alapján készült.

Vajon tudtátok-e, hogy míg végre ránk talál az igazi nagy szerelem, átlag hét párkapcsolatot élünk meg, melyből kettő hosszabb, a többi pedig rövidebb, netán futókaland, legrosszabb esetben egyéjszakás történet. Az életünk nagy szerelméhez vezető kalandjaink során két igazi fellángolás adatik meg számunkra, ám két szakítás meg sajna összetöri a szívünket. Nos, bármily meglepő is, ezen rideg statisztikai adatokkal indít az Anna Kendrick főszereplésével készült Love Life című tízrészesre tervezett sorozat egy New Yorkban élő szingli lány, a múzeumi túravezetőként tevékenykedő Darby Carter szerelmi szocializációjának történetével, azt bizonyítandó, hogy a rideg számok mögött valójában mélyen megélt emberi történetek húzódnak meg.

Stephanie Laing és Sam Boyd által rendezett antológia sorozat tehát nem másról, mint az első és utolsó szerelem közötti utazásról szól,

és életünk azon szereplőiről, akikkel ennek során találkozunk, és akik hatással vannak ránk, mígnem örökre (?) lehorgonyzunk a Nagy Ő mellett. Végtelenül rögös út ez, mely célját tekintve – a rendezők szándéka szerint is – a körül a kérdés körül forog: mi is valójában a boldogság?

Darby Carter négyéves kora óta elvált szülők gyermeke volt, így egész gyermekkora egyfajta utazásként telt el anyja és apja mind egyre bővülő családjai között, így korán kialakult benne az érzés, hogy mindenhol csak átmeneti vendég, ahonnan délig távoznia kell. Nem csoda hát, ha már gyerekkorában is kötődési problémái adódtak, melyek később csak új szintet léptek felnőttkori párkapcsolataiban, mikoris – barátnője évődő kifejezésével élve – „felszállt a fütyivonatra”.

A New Yorkban játszódó sorozat szinte tárcán kínálja az összehasonlítást a Szex és New York barátnőinek szerelmi kalandjaival. Ám amig ott négy, harmincas évei elején járó nő életét követjük nyomon, a Love Life középpontjában egy egyetemi évei után felnőtt életet kezdő hősnő áll, akit ugyan körbevesznek barátnők, de nekik nincs igazán cselekményalakító szerepük. Más az epizódok szervezési elve is, hiszen különböző karakterű hősnőivel a Szex és New York minden egyes része egy-egy párkapcsolati problémára épült, a Love Life eddigi epizódjai pedig Darby egy-egy új párkapcsolatának felvirágzása majd kudarca. Így bonyolódik először jövő nélküli kapcsolatba a jóképű Augie-val (Jin Ha), a következő barátját pedig egy csúfosra sikeredett családi temetésen veszíti el a második epizódban.Jó újra a világ egyik legizgalmasabb városában, New York-ban kóborolni, ám a Love Life első három epizódját látva mindenesetre elmondhatjuk, hogy

ha – az emberi kapcsolatok mélységeibe azért korántsem alászálló – Szex és New York üdítő koktél volt, akkor romantikus filmként a Love Life csak langyos limonádé.

Ám az a különös, hogy Darby mindemellett mégis odaragasztja a nézőt a képernyő elé, mert hiszen mi lehet izgalmasabb, mint mások intim magánéletébe bekukucskálni.

Az eddigi epizódok kalandjaiból egyelőre még nem világlik ki, hogy a sorozat ívét mindvégig Darby szerelmi csetlés-botlásai szolgáltatják-e, hogy aztán a befejező epizód örömódájával záruljon kudarcainak láncolata – miként arra a tudálékos narrátor Kasszandra-jósként utal is az elején: „Össze fog neki jönni, csak nem úgy, ahogy hiszi” –, avagy ennél kicsit szofisztikáltabban alakulnak majd az események. Mindenesetre addig is drukkoljunk, hogy az Anna Kendrickhez igencsak jól illő naiv, félénk, szempilla rebegtető Darby-ból a sorozat végére fekete öves szívtipró váljék, hogy aztán ilyen érzelmi munícióval felvértezve találja meg élete nagy szerelmét.

Bár a Love Life igazán mélyre nem szánt az emberi kapcsolatok mibenlétét illetően, az viszont érdekessé teszi a sorozatot, hogy minden epizódja dokumentumfilmeket idéző narrációval, érdekes szociálpszichológiai kutatások eredményeinek ismertetésével indít. Így a Nagy Ő megtalálásának modelljén túl megismerkedhetünk a válások és újraházasodások trendjével is, ami nem megvetendő élettapasztalattal kecsegteti a nézőt. Miként a National Geographic Channel állatok életét bemutató dokumentumfilmjeiben, itt az emberi viselkedés sajátosságaival ismerkedhetünk meg ily módon. Már csak ezekért a magvas tudományos tapasztalati tényekért is érdemes nézni a sorozatot, na meg persze Anna Kendrick huncut játékáért.

A sorozat május 27-től nézhető az HBO GO-n az első három epizóddal, ezt követően hetente dupla epizódokkal folytatódik a tízrészesre tervezett első évad.

Argejó Éva

Argejó Éva

Argejó Éva szociológiát és filozófiát tanult az ELTE-n, a Magyar Televízió kulturális műsorának (Múzsa) szerkesztője volt, jelenleg az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának munkatársa. Specializációja a társadalmi dráma, a sci-fi, a fantasy és a thriller.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya