Sorozat

Mission Possible – Condor

James Grady A Keselyű három napja című regényének filmváltozata után bő negyven évvel a kémthriller sorozatadaptációja is megérkezett, sajnos ezúttal Robert Redford és Sydney Pollack nélkül. Pilotkritika.

Nagy vonalakban szemlélve a kémfilm zsánerét, leggyakrabban kétféle szemüvegen keresztül láttatják velünk a színfalak mögött sertepertélő titkosügynököket a filmkészítők. A John la Carré féle iskola hívei realista, valóságos köntösbe öltöztetik a titkosügynököt, aki biztosabb kézzel bánik a golyóstollal, mint a hatlövetűvel, míg az Ian Fleming hívők vodkamartinit nyomnak a kémek markába, akcióval és izgalommal felrázva, valósággal nem keverve. Az első felfogásban készült alkotásokat általában thrillernek keresztelik, míg az utóbbit akciófilmnek, holott a téma mindkét megközelítése egy tőről fakad.

A James Grady bestsellere alapján készülő sorozat, a Condor a nagy sikerű Bourne-filmekhez hasonlóan mindkét filmes iskolából igyekszik szemezgetni. De míg Jason Bourne szó szerinti identitásválságát körmünket tövig rágva izgultuk végig a 2000-es évek közepén, addig a Condort jó eséllyel már két hét múlva elfelejtjük a nyakunkba zúduló sorozatdömpingben.

A fiatal CIA-elemző története egy, a maga idejében nagy sikerű feldolgozást már megélt: Sydney Pollack a hetvenes években adaptálta filmvászonra A Keselyű három napját Robert Redforddal és Faye Dunaway-jel a főszerepben. A film címét nem írják nagybetűkkel az Új-Hollywood krónikáiban, mégis az

a markáns rendezői és színészi jelenlét, ami a ’75-es verzióban megvolt, fájdalmasan hiányzik a mostani feldolgozásból.

A Condor első epizódja egy katyvasz, egyszerűen nem bánik jól a néző figyelmével. Sokszor úgy érzetem, nem is pilot epizódot nézek, annyira rosszul kezd bele a karakterek felépítésébe, és olyan esetlenül van felskiccelve a cselekmény. Miközben az események a maguk komótos tempójukban haladnak előre, úgy válik egyre kínosabbá az a mulasztás, hogy szimplán nem vagyunk érzelmileg beágyazva a történesek láncolatába, ennél fogva ügyet sem vetünk arra, ami történik.

A néző idegenkedésére a hézagos narratíva mellett a lapos színészi munka is ráerősít. A főszerepet játszó Max Irons karizmátlan jelenléte, valamint az olyan idegtépő félrecastingolások, mint Brendan Fraser, aki a sorozat antagonistájaként tűnik fel, csak tovább erősítik a nézőben a lemondást. Nagyobb nevek közül itt van még William Hurt, akinek karrierje végére úgy tűnik, az összeráncolt homlokú, militáns vezetők portréi maradtak, ebbe a sormintába jól illeszkedik a Condor.

A sorozat legnagyobb gyengéje, hogy a 10 epizódból álló első évad folytatásában cseppet sem vagyunk motiváltak, miután végigzongoráztuk az első részt. Egy pilot arra hivatott, hogy bevezessen minket a sorozat világába, majd az atmoszférával, az érdekes karaktereivel hétről-hétre visszacsábítson a képernyők elé. A Condor nem ez a sorozat. Legalábbis az első rész nem nyújtott semmi olyat, ami egy átlagos árulásokkal és izzadságszagú csavarokkal megspékelt B-kategóriás thriller ne szállítana le a számunkra.

A Condor mindezzel együtt nem ígérkezik egy botrányosan gyenge szériának. Az Audience sorozata valószínűleg nagyon nézhető, csupán nem kínál semmi olyat, ami miatt érdemes is lenne végignézni.

https://www.youtube.com/watch?v=ilE2272xqpk

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya