Sorozat

A tested egy templom… – P-Valley

A P-Valley Amerika déli leszakadó régiójában játszódik, ahol a nők legkönnyebb megélhetési lehetősége a rúdtánc. De a sorozat nem a társadalomtudatossága, hanem az akrobatikus rúdtáncjelenetei miatt lett kirívó. Pilotkritika.

Van egy hely a Mississippi Deltájában, ahol éjszakánként neonfény töri meg az éjszaka sötétjét. Egy hely, ami nappal a gettó része, de éjszakánként a rivaldafényt jelenti a sztriptíztáncosoknak. Ezen a helyen az iskolai tánccsoport edzője seggrázó rúdtáncossá válik és lassítva hullik a zöldhasú a testére. Ez a hely a The Pynk nevet viselő lebuj, ahova a lányok pénzt keresni, a férfiak pénzt költeni, a rendőr pedig magát lefizettetni jár.

A Starz új sorozata a P-Valley szexualitással erősen átszőtt történettel beszél a sztriptíztáncosok szomorú világáról, és teszi ezt egy friss, új és energikus stílussal. A szériát Katori Hall írta tévére saját darabjából, a Pussy Valley-ből. A P-Valley hősei az este rúdhoz tapadó táncosok életét járja körül őszintén és natúr módon. A klubban elmosódik a határvonal jófiú és bűnöző, táncos és prostituált, hetero és meleg között.

A P-Valley kőkemény világában minden lány annyit ér, amennyi szempár tapad a testére.

A férfiaknak sem könnyebb a dolguk. Őket a pénztárcájuk vastagsága határozza meg, nem sokat ér a bicepsz, a nagy száj, vagy az élére vasalt öltöny sem, ha két perc után elfogy a dollár, amit a tangába lehet csúsztatni.

Ebbe a bárba érkezik a kisvárosi tanárnak látszó Autumn Night (Elarica Johnson), aki hamar átvedlik lengén öltözött bombanővé és megnyeri az amatőr twerk bajnokságot. A bár transzvesztita tulajdonosa, Clifford bácsi (Nicco Annan) állandó munkát is ad neki, a többi táncosnő haragját felbolygatva. A The Pynk eddigi királynője, Mercedes (Brandee Evans) riválist lát az először félénknek látszó nőben, de a sors (és a beígért több ezer dollár) úgy hozza, hogy egy privátban együtt kell szórakoztatniuk a mumble rap mississippi királyát, Little Murdert (J. Alphonse Nicholson). Mercedes abba akarná hagyni azt, amit társai szerint is mesterien csinál, közben vallásos anyja ócsárolja őt, de elfogadja a több ezer dollárt, amit a templom felújítására ad a lánya.

A P-Valley bárjában nappal a táncosok egymás vérét szívják, de éjjel a rúd lesz a hangszer, amit a testükkel szólaltatnak meg. A műsorok fényképezése lehengerlő, az operatőr szemével egyszerre leszünk pénzt szóró egyestés királyok és három méter magasan tótágasban terpeszkedő sztriptíztáncosok. Az operatőrnek nehéz dolga lett volna, ha a táncokból nem a profizmust érezné a néző. Szerencsére a P-Valley minden koreográfiája tűpontos, fantasztikus minden akrobatikus sztriptíz és rúdtáncjelenet, amiben a táncos mögötti több éves tapasztalatot látjuk.

De mire fel a rengeteg sztriptízjelenet? Az első epizód alapján nem a cselekmény miatt.

A P-Valley első részéből nem derült ki igazán semmi. A főbb szereplők motivációja egyelőre rejtély, ahogyan a hátterük is. Néhány érzékletes képkockán túl nem tudunk meg semmit a hősök múltjáról, de a jelenéről sem. Persze ez még csak az első rész, még hét másik várat magára, hogy egy kézzel fogható cselekmény születhessen ebből az alaposan megágyazott környezetrajzból. Ha a továbbiakban kevesebb meztelenséget és több történetet kapunk, máris nyert ügyünk van.

Ami a sorozat erőssége lehetne, abból egyelőre nem látunk sokat. A karakterek közti ellentétek és különbségek erős indítást kaptak, de az alkotók még nem jelölték ki a konfliktusok irányát. Pedig ez egy vad világ, itt vagy átversz, vagy átvernek. A sokadik lap dance-nél is ébernek kell lennie annak, aki adja, de annak is, aki kapja. A P-Valley egyelőre egy meztelen helyzetleírás a New Orleans közeli településről. Az alap megvan akár egy húsba vágó cselekményhez is, de erre még várnunk kell.

Nagy Tibor

Nagy Tibor jelenleg az ELTE-n tanul Filmtudomány mesterszakon. Kedvenc műfajai a klasszikus hollywoodi gengszter- és westernfilm. Különös figyelmet fordít az izraeli filmekre és a vallási témákra.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com