Sorozat

Pornó Xéna – Camelot

A Trónok harca után nagyon vártam a számomra oly kedves Artúr legendáriumot feldolgozó Camelotot – csalódottságom nem is lehetett volna nagyobb, amikor egy szép kiállítású, szofisztikált fantasy helyett egy olcsó szexjelenetekkel és banális párbeszédekkel tarkított bénázást kaptam.

A projekt nem több, mint amivel a nézők kitölthetik az időt, amíg jön a Trónok harca következő évadja – ami engem illet, a harmadik rész után erősen gondolkodom rajta, hogy abba is hagyom a nézését, és inkább újrapörgetem a másik sorozatot az áprilisi folytatás előtt.

Hogy mi a baj a Camelottal? Hát szinte minden, kivéve talán az alapsztorit, ami nem elsősorban a készítőket, hanem Sir Thomas Malory-t dicséri, aki az Artúr legendárium egyik legismertebb alapdarabját, az Arthur királynak és vitézeinek, a Kerek Asztal lovagjainak históriáját megírta. A történet szerint Artúr (Jamie Campbell Bower) oldalán Merlinnel (Joseph Fiennes) harcol féltestvére, Morgánia (Eva Green) ellen a trón megszerzéséért. Miközben a hatalomért folyik a küzdelem, Artúr beleszeret első lovagja, Leontes (Philip Winchester) menyasszonyába, Giniverbe (Tamsin Egerton).

Annyi mindent ki lehetett volna ebből hozni. Azzal kellett volna kezdeni, hogy egy kevésbé csapnivaló csapatot verbuválnak össze. Artúr egy nyálas szájú tini, akinek sokkal inkább jár az esze a lányokon, mint az ország irányításán, Merlin pedig olyan tenyérbemászó, hogy az ember legszívesebben lefejelné a tévét. Giniver egy rinyáló kis céda, aki miközben a királlyal kamatyol, egész nyugodt lélekhez megy hozzá Leontes-hez. És ők a jó oldal játékosai… egytől egyig idegesítőek, akikkel egy másodpercre is nehéz azonosulnunk, annál is inkább mert mondataik teljesen erőltetettek, szinte leugranak a képernyőről. Sajnos nem csak a karakterek gyengék, az őt alakító színészek sem éppen meggyőzőek: nemcsak a fentebb említettek megformálói, de sem a tévében először szereplő Eva Green, sem pedig a jobb napokat látott Claire Forlani nem tud emlékezeteset alkotni. A történések sem éppen izgalmasak, sok a lelkizés – persze csak amúgy felszínesen –, kevés az akció, a nézőket az időről időre érkező szexjelenettel kábítják. Az végül is sokkal olcsóbb más látványosságnál.

Még egyszer átgondolva, már biztos, hogy inkább a Trónok harcával duplázok. Ha jót akartok nézni, tegyétek Ti is azt!

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya