Sorozat

Próbarepülés: A nők ereje – Burden of Truth és The Outpost

Egy szülei gyilkosait kereső, különleges képességekkel bíró fiatal lány és egy tinédzsereket megtámadó titokzatos kór nyomába eredő ügyvédnő; ez a heti pilot termésünk. A The Outpost és a Burden of Truth ugyanazon női erő két oldala – de nem is különbözhetnének jobban.

The Outpost

Szeretted a Xénát? Akkor lehet, hogy a The Outpost is kedvedre való lesz. Ugyanaz a kilencvenes évekbeli produkciós design, a történet is legalább annyira összetett és hősünk is egy harcos hölgyike. Talon (a Csajok az Űrből című sorozatból méltán ismeretlen Jessica Green) egy fekete vérű, különleges képességekkel bíró népcsoport tagja, akinek családját kegyetlenül lemészárolja néhány tetovált idegen. A lány 13 évvel később a gyilkosok nyomába ered, így jut el abba a határ menti városba, mely a birodalmat védelmezi az odakint élő lényektől.

Mielőtt még a Trónok harca hatalmas jégfalát és a Másokat vizionálnád lelki szemeiddel, ismét emlékeztetnélek, hogy Xéna világában járunk: a szörnyek gagyik, a védvonal középszar CGI termék. Na szóval, Talon már érkezése napján belefut egy csodálatosan sármos, Ken szépségével vetekedő kapitányba (a kreátorokkal a Mythica-filmekben már kooperáló Jake Stormoen), és néhány látványosnak nem éppen mondható bunyó után kardélre hányja a rosszfiút is. Na itt tartunk a pilot végén.

És akkor szerintem, jobb is, ha ennyivel beérjük. Mert ez egyszerűen kínos. Már-már az annyira-rossz-hogy-már-jó határán táncol. A hegedisták folyton húzzák, a felek a nagy összecsapás előtt teljesen felesleges pofázásba kezdenek, a szereplők teljesen illogikus módon hagyják el ruhadarabjaikat két jelenet között, és ha ez még nem lenne elég, az alkotók állandóan belassítanak mindent. Panelek, buta párbeszédek és fiókból előhúzott karakterek – mintha minden újrahasznosított lenne a fantasy világában sok-sok futottak még produkcióval jártasságot szerző Jason Faller és Kynan Griffin a The CW csatornának készített új sorozatában.

Verdikt: Hacsak nem nosztalgiáznál egyet Xéna tiszteletére, kerüld el messzire ezt az übergáz fantasyt!

https://www.youtube.com/watch?v=RTxjZ_6LCyc

Burden of Truth

A The Outpost után igazi felüdülés volt látnia a Smallville-ből és A szépség és a szörnyetegből ismerős Kristin Kreuk legújabb munkáját, a CBS-en startoló kanadai szériát, a Burden of Truth-t. A Brad Simpson fejlesztette és Kreukot vezető producerként alkalmazó sorozat Kanadában már lefutotta első körét, Amerikában azonban csak most startol. Az első széria olyan jól sikerült, hogy a csatorna máris berendelte a folytatás – mi egyelőre vizsgálódjunk csak a pilot körül.

Joanna Hanley (Kreuk) apja nagymenő ügyvédi irodájában sztárjogász, akinek esze ágában sincs visszatérni a poros kisvárosba, ahol felnőtt. Amikor egyik ügyfelét, egy gyógyszercéget beperelik, kénytelen visszautazni, hogy mentse a menthetőt – de amit talál, maradásra bírja. Néhány tinédzserlányt rejtélyes kór támad meg, úgy vélik, hogy a HPV védőoltás a hibás. Hanley kegyetlen multi kopóként kezeli a helyzetet, de amikor kiderül, hogy talán nem is a cég a felelős a történtekért, úgy érzi, segítenie kell, és összefog a károsultak képviselőjével, egykori osztálytársával, Billy Crawforddal (a Camelotban és az új Hősök: Újjászületésben látott Peter Mooney), hogy kiderítse, valójában mi áll a megbetegedések hátterében.

Kreuk megint azt az erős női karaktert hozza, amit annyiszor láttunk tőle, nincs ezzel semmi gond, üzembiztosan hozza a figurát. Peter Moone-val ütős, csipkelődő párost fognak alkotni, az első részben már volt egy kis verbális összecsapás, ami megalapozta a későbbiekben feltehetően majd kibimbózó románcot. Ennél többet sajnos még nehéz jósolni, a pilot valóban csak megalapoz az ügynek – arra azonban éppen elég, hogy hajlandóak legyünk a következő epizódnak is szentelni egy órát az életünkből.

Verdikt: A nyitány elég ígéretes, a történet felkeltette az érdeklődésemet, a karakterekben van potenciál, és bár semmi igazán egetverőt nem láttam az első részben, egy korrekt krimisorozat még kikerekedhet a dologból.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya