Sorozat

Próbarepülés: Egyről a kettőre jutni

Ezen a héten két R-besorolású vígjátéksorozat pilotját próbáltuk ki, a Showtime White Famous-ét és az Audience Loudermilkjét. Főszereplői nem is lehetnek különbözőbbek, ám hogy melyikük a viccesebb vagy a szerethetőbb, meglepő volt számomra.

Színtiszta siker (White Famous)

Jay Pharoah nagyszerű parodista és humorista, aki a Saturday Night Live egyik legviccesebb tagja volt egészen másfél évvel ezelőtti távozásáig. Mai napig betöltetlen az űr, amit maga után hagyott, mert egy Eddie Murphy-kaliberű figurának tűnt. Ezzel pedig ő is tisztában van, példaképeként hivatkozik rá. Pharoah első komolyabb munkája az SNL után pedig pont ezt a témát járja körbe: a stand-up utáni filmsztárrá válás útját.

Pharoah egy sikeres, elvált stand-up humoristát játszik, Floyd Mooney-t, aki már igazán lépne egyet a karrierlétrán. Filmes szerepre vágyik, ám nem hajlandó kompromisszumokat kötni és leégetni magát, hiszen büszke ember ő. Menedzsere azonban mást gondol erről, célja Mooney-t „white famoussé” tenni, azaz olyanná, kinek hírneve túlnő a bőrszínén.

Hősünk azonban nem tűnik kiszolgáltatottnak vagy kétségbeesettnek, ráadásul még a személyisége sem igazán meggyőző – egyáltalán nem szurkolunk neki. Pharoah szimpatikus megjelenése teljesen elvész Mooney nárcisztikus figurájában, bár körülötte se nagyon van kedvelhető szereplő. Mindenki vagy fekete, aki minden élethelyzetben az áldozatkártyát játssza ki, vagy olyan fehér, aki görcsösen próbál nem rasszistának tűnni. Az összes humorosnak szánt rész erre megy ki, ami már az első alkalommal is fárasztó. Mintha minden csak a fekete-fehér dimenzióban létezne.

Verdikt: A pilotot még az önmagából is teljesen felszínes idiótát alakító Jamie Foxx sem tudja megmenteni, a főszereplő Jay Pharoah-t pedig elpazarolták. A sorozat elsősorban fekete közönségnek készült, de ez nem lenne probléma, ha nem arról szólna az összes jelenet, hogy mindenbe belelátják a fehérek rasszizmusát. Unalmas, humortalan sorozatnak tűnik, és ha a főhőst nem akarjuk sikeresnek látni, mi értelme van a következő részbe belekóstolni?

Jay Pharoah

Loudermilk

A Loudermilk olyan, mintha a White Famous szöges ellentéte lenne: szinte mindenki szimpatikus benne. Sam Loudermilk (Ron Livingston) egy kigyógyult alkoholista, aki sorstársainak vezet anonim gyűléseket. Nem egy önzetlen altruistáról beszélünk, Loudermilk ugyanis egy kiégett, cinikus és szarkasztikus fazon, aki modorával sokaknak okoz kellemetlenséget. Kegyetlenül őszinte, olyan mintha Csernus Imre puhább, de humorosabb verziója lenne.

Kellemes fél óra volt a Loudermilk első része, mely leginkább a hiteles és szórakoztató szereplőknek köszönhető. Livingston számomra mindig is jellegtelen színésznek tűnt, de itt igazán megmutatja, mit tud. Két vállán cipeli a sorozatot, és szinte minden megszólalása aranyat ér. Ezt nem csak vicces megnyilvánulásaira, hanem komolyan vett szövegeire is értem. Loudermilk egy rétegelt karakter – szinte biztos, hogy ismerünk hozzá hasonló morcos, nagyszájú, de kissé szánalmasnak tűnő alakokat.

Kiakadni a felfuvalkodott huszonéveseken, vagy felháborodni a lépcsőt elfoglaló lassú időseken – Loudermilk valószínűleg az élő fába is bele tudna kötni. Ám úgy érzem, minden emberben van egy ilyen kíméletlen, de őszinte oldal, csak lefojtjuk a szocializáció által. Hősünkkel így könnyű azonosulni, mert kimondja, amit mi is gondolunk, csak félünk, hogy bunkónak tartanak majd érte, ha nyilvánosságra hozzuk.

Verdikt: A hétköznapi ember problémáival foglalkozó, életszagú sorozat a Loudermilk, mely garantáltan senkit sem fog hidegen hagyni. Túl sokszor nevettem fel, hogy ne folytassam. Ilyen karaktert pedig Dr. House óta nem láttunk.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Ráadás és Moziban rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek – az igényes blockbusterek mellett.

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..