Sorozat

Próbarepülés: S.W.A.T.: W.T.F., S.M.I.L.F.: N.S.F.W.

Próbarepülés, avagy új szériák első részeit teszteltük: Egy különleges taktikai egység és egy egyedülálló anya megpróbáltatásai, ezt kínálták az elmúlt napok új sorozatai – változó sikerrel.

S.W.A.T.

A hetvenes évek egyik, azonos című kultsorozatát már 2003-ban megpróbálta leporolni Hollywood. A Akkor Samuel L. Jackson és Colin Farrell főszereplésével készült mozi ugyan hozott némi pénzt, de az összhatástól senki nem dobott hátast, az egész film egy két órásra duzzasztott epizód volt, ami a hetvenes években talán nagyot szólt volna, de a huszonegyedik század elején már csak csepp volt a tengerben azzal az „újítással”, hogy az eredeti sorozatban még fehér főszereplőből fekete lett.

Ezt az új sorozat is megtartotta, sőt, éppen Hondo (a Gyilkos elmékből átigazolt Shemar Moore) bőrszínéből kiindulva próbáltak új életet lehelni a SWAT márkanévbe. Egy félresikerült akció közben az egység fehér vezetője lelő egy civilt – egy fekete fiút.  Ekkor választják a csapat élére Hondót, akinek így hirtelen több problémával is szembe kell néznie. Egyrészt ő is tudja, hogy csak bőrszíne miatt választották, másrészt ezzel a kinevezéssel hivatalosan is villámhárítóvá vált a rendőrség és a körzet lakói között, ráadásul barátnőjével is be kell fejeznie kapcsolatát, mert az így már a közvetlen felettese lett és még egy forrófejű újoncot (Alex Russell) a nyakába kap.

Ezekkel a problémafelvetésekkel tudott volna egy fontos és létező kérdéseket boncolgató széria lenni, mert hát az eredetinek is az volt a legnagyobb erőssége, hogy hihető volt. Nos, az új SWAT nem lett az, mivel a dráma kimerül egy-egy együtt érző vagy megrovó tekintetben, néhány patetikus párbeszédben, ami mind csak helykitöltés két akciójelenet között. Mert itt most az akció az igazi főszereplő, de az sem igazán acélos: speciális egység van, fegyverek dögivel, csak éppen a taktika hiányzik, így lett ebből az új SWAT-ból SW.

VERDIKT: Aki valami komolyabbra vágyik, az tíz perc után fogja otthagyni. Aki pedig pusztán szórakozni akar, az húsz perc után fog rájönni, hogy találni ennél jobb időtöltést is.

S.W.A.T.

S.M.I.L.F.

A hét másik újonca is egy mozaikszót kapott címéül, de nagyjából ennyiben ki is merült a két széria közti hasonlóság. A Showtime új sorozata egy egyedülálló anyáról (Frankie Shaw) szól, akinek szó szerint belecsöppenünk az életébe. Nincs nagy felvezetés, sem nagy fordulópont, egyszerűen csak elkezdjük követni Bridgette-et, aki éli az életét az egy éves fiával. A kicsi apja (Miguel Gomez) túl van az elvonón, így néha segít, ha nem épp egy exmodellt dönget, de a nagymama (Rosie O’Donnell) is szívesen vállal gyerekfelügyeletet, ha Bridgette meghallgatásra megy. Férfi nem nagyon van a láthatáron a kicsi születése óta, így a nő már azt sem tudja, mi a helyzet odalenn, de ez csak egy baj a sok közül.

Talán nem hangzik túl érdekesen, de a SMILF-ben épp az az izgalmas, hogy igazi, hogy egy percig sem akar elrugaszkodni a valóságtól. Mellőzi a kierőszakolt fordulatokat, nem akar mindenképpen történést generálni, pusztán csak olyan mint az élet: néha vicces, néha szomorú, néha szexi, néha kínos – és mindez jól áll neki. Magyarországon az HBO fogja vetíteni (már ebben a hónapban!), ami jó választás volt, hisz ha nem tudnám hogy nem az, biztos HBO-sorozatnak gondolnám. A SMILF a Csajok nyomdokaiban jár, az értelmiségi csacsogás nélkül, de ugyanolyan jó karakterekkel, ugyanolyan kendőzetlenül. Nem hibátlanul, de tele lehetőséggel, amelyekkel reményeim szerint majd élni is fog.

VERDIKT: Rétegsorozat 18+-os jelenetekkel tarkítva a valóságról. Meg fogja találni a közönségét, én például biztos maradok az első évadra.

SMILF

Avatar

Németh Barna

Németh Barnabás a Szegedi Tudományegyetemen végzett magyar szakon, jelenleg néhány könyvkiadónál dolgozik. Szabadidejében olvas és sorozatokkal foglalkozik, díjszezon idején pedig a díjszezonnal.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya