Sorozat

Próbarepülés: Tinédzsertraumák – Cloak & Dagger, Impulse

Az adaptációk, a szuperhősök, a különleges képességek és a young adult coming-of-age történetek korát éljük, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy párosával érkeznek a kisképernyőre a tehetséges papírtinik történetei. A múlt héten startoló Marvel-képregény adaptáció, a Cloak & Dagger és a Steven Gould sci-fijét feldolgozó Impulse a tinédzserkor amúgy is nehéz időszakát fejeli meg néhány megmagyarázhatatlan új képességgel, mely gyökeresen felforgatja a főhősök életét.

Impulse

A Netflix és az Amazon mellé felsorakozó YouTube Premium saját gyártású szériájában Henrietta (Maddie Hasson) folyamatosan költözni kényszerül anyja (Missi Pyle) új és új kapcsolatai miatt. Újabb városban próbál nem túl sok sikerrel beilleszkedni, amikor a középiskola csődöre, Lucas Boone (Craig Arnold) megpróbálja megerőszakolni. A lány ekkor fedezi fel teleportáló képességét, aminek használata során azonban súlyosan megsebesíti a fiút.

Az utóbbi évek egyik legütősebb pár percével nyitó Impulse címéhez méltóan időről időre bedob egy-egy dinamikus impulzust, hogy aztán a köztes terekben szépen lassan építkezzen. A pilot elsősorban Henri hányatott életének bemutatására fókuszál, megismerjük a kisváros és az iskola meghatározó alakjait, felfedezzük a lány éppen aktuális családját és a zűrös üzelmeket folytató Boone famíliát. Lucas nem éppen pozitív apja, Bill Boone szerepében a J.A.G. páncélos lovagja, David James Elliott egy számomra teljesen új oldalát mutatja meg.

A tízrészes első évad alapjául Steven Gould azonos című regénye szolgál. Az író neve a Hipervándorból lehet ismerős: a 2008-as, óriási bukásnak számító film alapjául szolgáló 1992-ben megjelent regény szintén egy teleportáló fiatal története.

A kapcsolat nem véletlen: az Impulse az eddig négy kötetet számláló univerzum harmadik regénye.

Az első epizódot látva az alkotóknak máris sikerült meghaladni a Hipervándor színvonalát – a szériát a Lost pilotjáért is felelős Jeffrey Lieber futtatja, az első részt pedig az a Doug Liman rendezte, aki a szinte kínos Hipervándor után képes volt megalkotni az évtized egyik legjobb sci-fijének számító A holnap határát.

Verdikt: Erős, ígéretes kezdés, a kérdés az, mire fogja a főhős – és persze az alkotók – használni a teleportálást. Mi mindenesetre megnézzük.

Cloak & Dagger

Köpeny és Kard 1982 márciusában, Pókember mellett tűnt fel először Bill Mantlo írónak és Ed  Hannigan rajzolónak köszönhetően. Az azóta elmúlt 36 évben a páros a legkülönfélébb formációkban jelentkezett, hol az X-Menek, hol a Bosszúállók, hol más csapatokat erősítve. Nem volt kérdés, hogy hamarosan más médiumokban is megjelennek, először a videojátékok, majd az animáció világát hódították meg. 2006-ban a Marvel Cinematic Universe is beválogatta őket csapatába, de egyelőre egészestés változatban még nem léptek színre.

A kisképernyőre a képregényíróként is elismert, korábban a Smallville-lel és a Hősökkel már a szuperhősök világában is bizonyító Jeph Loeb producer és a Hősök, a Daredevil, a Bostoni halottkémek írójaként ismert Joe Pokaski showrunner vezette a két karaktert. A Freeformnak készített pilot szerint Tyrone ‘Cloak’ Johnson (Aubrey Joseph) és Tandy ‘Dagger’ Bowen (Olivia Holt) két teljesen más világban élő, a felnőttkor határán egyensúlyozó kamasz, akiket egy gyerekkori tragédia köt össze. Tye bátyja elvesztése után szülei aggodalmától kísérve a középsuliban a kosárcsapatban próbál érvényesülni, míg Tandy piti lopásokból tartja fent magát, miközben egyre távolabb kerül gyógyszerfüggő anyjától. A sor ismét összehozza őket és aktiválja különleges képességeiket.

Tyron, azaz Köpeny képes a teleportálásra és meglátja az emberek félelmeit, míg Tandy, azaz Kard a fényből fegyvert tud materializálni és ismeri a körülötte levők reményeit.

A duplapilot elsősorban a páros előtörténetét és az új képességeikkel való megismerkedésüket taglalja a párhuzamos montázs kifejezetten izgalmas és következetes használatával. Az Impulse-hoz hasonlóan a Cloak & Dagger is nagy hangsúlyt fektet a szereplők motivációinak ismertetésére és nem hanyagolja el a korosztály nehézségeinek bemutatását sem, amivel feltehetően jó táptalajt biztosít a fiatal felnőtt korosztálynak az azonosulásra.

Verdikt: Több erőtlen kísérlet után a Marvel talán képes lesz felzárkózni a DC sorozatai mellé.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..