Sorozat

MeToo-djuk a híreket! – The Morning Show

Szexuális zaklatás és botrány a népszerű amerikai reggeli műsorban. A The Morning Show stábjának a mélypontról kell indulnia, de könnyedén szállhatnak alább a képmutatás újabb bugyraiba. Pilotkritika.

A Weinstein-ügy egy óriási dominó volt, mely láncreakciók sorozatát eredményezte. Például kiderült, hogy a produceri kanapé a tévétársaságoknál is ugyanúgy megtalálható volt, mint a filmstúdiók esetében. Pedig már a #MeToo előtti évben kirobbant a FOX Newson belüli toxikus légkör, mely a fiatal alkalmazottakon át a főműsoridőben látható bemondókig rengeteg embert érintett.

A The Morning Show című sorozatban hasonló eset történt meg a reggeli műsor sztárjával, Mitch Kesslerrel (Steve Carell).

Több munkatársnője is zaklatással vádolta – a stúdió egyből ki is paterolta a fickót.

Azon a reggelen járunk, amikor a sztori kirobban, a tévének pedig egyből megoldást kell találnia az ügy kezelésére. Nagyjából olyan helyzetet kell elképzelni, mintha az évtizedeken át tisztelt Szellő Istvánt távolítanák el, de ott marad Erős Antónia, hogy állandó társaként – és nem különben nőként – lereagálja az esetet a médiában. Alex Levy (Jennifer Aniston) pont ebbe a hálátlan szituációba kerül bele, miközben a csatorna az új lehetőségek után kutat.

Az Apple TV+ többek közt a The Morning Show című sorozattal debütált, és rögtön egy olyan felülvizsgálói pozícióba helyezte magát, ami ritkán adatik meg. A „jövőként” aposztrofált streaming-szolgáltatás legújabb platformja visszanéz a meghaladott technológiára: a kábeltévére. Nem kifejezetten ítéletet mond felette, hanem megméri, miképp tud fennmaradni a jelenlegi piacon. Mert gáz van, és ezt már sokan érzik. Az Egyesült Államokban alaposan megrendült a bizalom a tévétársaságok irányában, a „fake news” kifejezéssel való vagdalkozás pedig mindennapossá vált.

Ahogy elhangzik Billy Crudup karakterének szájából, az 1929-es gazdasági válság idején is könnyed Fred Astaire-filmeket szerettek fogyasztani az emberek. Most sincs ez másképp: az emberek feldúltak, kijár nekik a lazítás.

Mi tehát a feladata egy reggeli műsornak: az igazság és a hírek objektív feltárása vagy a közönség szórakoztatása, túllendítése a nehéz mindennapokon?

Ez a két, egymásnak alapvetően ellentmondó irányzat jelenik meg a The Morning Show-ban, köszönhetően a Twitteren terjedő kiakadásáról hírhedtté vált oknyomozó riporternek, Bradley Jacksonnak (Reese Witherspoon). A meghívott vendég letaglózó őszintesége és elitellenessége izgalmas feszültséget eredményez a két nő közt – és a csatorna vezetőségének ez kifejezetten tetszik.

A kispályás, de nagyszájú igazságbajnok Jackson és a karót nyelt médiaribi, Levy közti konfliktus izgalmas eseményeknek ad lehetőséget.

De nemcsak ezek a jó témafelvetések tanúskodnak az Apple TV+ sorozatának érett hozzáállásáról, hanem az is, ahogy a #MeToo-eseményt kezelik.

Mitch Kessler figurájáról ugyanis nem tudunk meg sokat – még csak azt sem, milyen módon vezetett műsort, vagy hogyan viselkedett a beosztottjaival. Bűne tehát, hogy seggfej volt, de állítása, miszerint kölcsönös megegyezésen alapult a szex kolléganőivel, persze senkit sem érdekel, főleg a csatornát nem. Ők a rossz PR miatt csak egy irányba folyhatnak, így Kesslert eltemetik és beszórják sóval. Az igazságra pedig nem derül fény – talán később?!

A The Morning Show hitelesnek tűnő képet fest a média működéséről, az álszentségről, a műmosolyokról és arról a felelősségről, hogy a televízió nap, mint nap befolyással van az emberek életére. Az Ébredj velünk! című bohókás vígjáték ellenében itt a szereplők komolyabbra veszik a hangulatot, csupán néha engednek el egy szarkasztikus beszólást. Ha a jövőben is a megszokott szintet tartják, a The Morning Show-ból akár egy jó sorozat is kerekedhet, ami a szokásos klisék helyett keményen beszólhat a médiumnak. Az Apple TV+ szempontjából pedig a tévékritikának nem kell ösztönösen képmutatónak lennie.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com