Sorozat

Miért sírnak a rangerek? – Walker

jared padalecki

A mindösszesen 9 részt megélt Kojak, és a vállalhatatlansága ellenére is a harmadik évadját taposó Magnum után Lesie Grief és Paul Haggis „klasszikusát” is elérte a remake hullám. A Walker csak nyomokban tartalmaz elemeket a Chuck Norrissal híressé vált Walker, a texasi kopóból – de ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Jared Padalecki által alakított Texas Ranger ne lenne szerethető.

Az 1993-ban indult eredeti sorozat 8 évadot, egy spin-off sorozatot és egy egész estés tévéfilmet élt meg, és elhozta Chuck Norris karrerjének második felívelését, ráadásul a könnyes búcsú idején elindultak a máig hódító Norris-mémek is. A humoros elemeket sem nélkülöző sorozat elsősorban az akcióra fókuszált, s bár időről időre megpendítette a szív húrjait is, egy igazi tesztoszteron bombáról volt szó, ami a bűnesetek felgöngyölítését helyezte a középpontjába.

A kérdés, milyen a texasi rangerek élete harminc évvel később.

A Dawson és a haverok, az Everwood és A vámpír, a vérfarkas és a szellem című sorozatokat is jegyző Anna Fricke kreátor szerint sokkal érzékenyebbek, mint annak idején. Míg a ’93-as pilot autósüldözésektől, bunyóktól és robbanásoktól volt hangos, az új széria nyitányában csak mutatóban van az akcióból, annál több családi drámából és traumafeldolgozásból. Fricke-nek nagy tapasztalata van az emberi kapcsolatok alakulását bemutató történetekkel, nem csoda, hogy most is erre helyezte a hangsúlyt.

walker

Fricke Walkere (Jared Padalecki), bár viseli a texasi ranger nevét, teljesen más háttérrel érkezik. A sorozat első képeiben látjuk, ahogy elveszíti gyerekei anyját, a valódi cselekmény azonban tizenegy hónappal később indul, amikor egy beépített akció után visszatér a megszokott munkába. Miközben igyekszik túl lenni saját gyászán is, próbálja helyre tenni kapcsolatát a kamaszokkal is. Talán már ebből is jól látszik, hogy a cselekmény nem elsősorban a bűnüldözés körül zajlik. Azért abból is akad egy kevés: bár a Szívek szállodája és az Odaát sztárja az egész részben csak szenved, új partnerével (Lindsey Morgan) mégis sikerül megoldania egy elég hamvas drogügyet is.

Az alkotók az eredeti történetet csak ihletésül használták:

a country nótákat, a western kalapot és a közeget leszámítva nem sokat hoztak át az új szériába. A jól ismert szereplőket – Alexet, Trivettet, C.D.-t – hiába várjuk vissza, sőt az indián vonal sincs sehol. Mint remake, a Walker óriási mellélövés – ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne lenne szerethető. A családi szálak fonása elég jól sikerült: Walker kapcsolata az őt bálványozó fiával (Kale Culley) és az ellene lázadó lányával (Violet Brinson) máris alkalmat ad az eltérő megküzdési stratégiák bemutatására. Az első rész még csak annyit ér el, hogy ne vessük el alapból a sorozatot, de ha az alkotók ügyesen helyezkednek, van esélyünk rá, hogy egy egész jó kis karakterdrámát kapjunk.

Addig is csak az a kérdés, mégis melyik Walkert válasszuk? Aki arra vágyik, hogy egy öntörvényű bunyóst, egy macsós világot és egy a karakterfejlődés helyett inkább a kemény ütéseket választó sorozatot nézhessen, nyúljon vissza Chuck Norrishoz. Aki azonban inkább arra kíváncsi, hogy lehet feldolgozni egy feleség elvesztését, miként alakul egy megözvegyült apa kapcsolata a gyerekeivel, vagy hogy végül ki hódítja meg majd a szívét – az bizony kedvelni fogja ezt az új változatot.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Jelenleg a Filmtekercs Vizuális Kultúráért Egyesület alelnökeként a Filmtekercs offline rendezvényeiért és partnerkapcsolataiért felel. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya