A Drága örökösök első néhány napja letarolta a tévék nézettségi adatait, pedig csak újragondolta A mi kis falunkat. Megnéztük, hogy mi Ökörapáti sikere.
Kud puklo da puklo – vagyis Akármi megtörténhet. Ez a januártól az RTL Klubon futó, 15 epizódos napi sorozat horvát eredetijének címe. Az öt évvel ezelőtt indult, 350 epizódot megélt sorozathoz hasonlóan itt is az első epizódban elhunyt nagypapa hívja össze végrendeletében fővárosban élő leszármazottait, hogy a távoli Ökörapátiban vegyék magukhoz a végrendeletben megkapott jussukat. A fejenként nagy mennyiségű készpénzhez azonban csak akkor juthatnak, ha legalább egy évig életvitelszerűen a faluban maradnak. Az első néhány rész a menni vagy maradni dilemmájával telik, miközben már most látszik, hogy két fontosabb motívum valószínűleg végig meglesz a történetben. Az egyik a vidéki élet romantikája. Stresszes pestiek, lássátok meg, hogy falun az igazi az élet! A másik pedig egy olyan kép állandó megmutatása, és az ebből fakadó humorforrás, ahogy a vidékiek látják a városiakat és fordítva.
Úgy tűnik, A mi kis falunkkal itthon sikert arató Content Factory elkészítette előző munkájának inverzét. Amíg ugyanis a Csuja Imre polgármestersége alatt a vidéket ízekre szedő pajkaszegi történetek arról árulkodtak, hogyan gondolkodnak a pestiek a faluról, ez esetben kissé fordítva ülünk a lovon: Ökörapáti népe, lám, ilyenek a pestiek. Megjelennek a nagypapa frissen muskátlizott háza előtt a legjobb autókkal és ruhákban, a faluban csak befogott orral járnak. A boltban spanglit keresnek, a modellcsajok fürdőruhás fényképei után azért megfordulnak, de ezen túl a helyiekkel nem vegyülnek. Lám, ilyenek a pestiek.
Nagyjából elmondható, hogy ezt leszámítva Kapitány Iván és csapata nem sokat változtatott az egyszer már jól bevált recepten. Annyi különbség van még talán, hogy néhány epizód után elmondható, hogy amíg A mi kis falunk addig tolja a kusturicai szürreált, hogy az már épp’ hogy ne legyen píszí, addig Ökörapáti lakói esetében élek a gyanúperrel, hogy
lesz még itt turisztikai mostmutasdmeg, a vidéki életet megszerettető dramaturgia.
Kapitány ezúttal a rendezői székből producerré változott. Forgatókönyvírónak – saját maga és Kormos Anett helyett – Búss Gábor Olivért, az Üvegtigris és a Kútfejek szerzőjét tette, nem is csoda hát, hogy kevesebb a verbális petárda. A rendező pedig az a Radnai Márk, aki a Holnap tali című rossz emlékű diáksorozatot is dirigálta.
Ezúttal talán egy fokkal nagyobb sikere lett, köszönhetően a biztosabb kezű íróknak és a gondosan összeválogatott szereplőgárdának. Nagy tömegeket megszólítani vágyó sorozat lévén ugyanis patikamérlegen kell adagolni a valódi színészi képességekkel bíró szereplőket és a szélesebb közönség által ismert celebeket, vegyítve néhány filmben még sosem vagy alig látott taggal.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9WtK0pwB1I
Ezekért a friss arcokért már mindenképpen megéri bepillantani a műsorba. Ilyen például Mohai Tamás, aki Török Ferenc filmjében is volt már főszereplő, mégsem látjuk eleget kamera előtt. Rosszul megírt, maníros, zsúrfiú karaktere éppen nem fog segíteni neki, de a helyzet még változhat. De ott vannak az erősebb nevek is – mint például Lengyel Ferenc vagy Kovács Lehel –, akik különösebb színészvezetés nélkül, gombnyomásra is képesek hozni a szintet. A kimagasló nézettséghez mindez persze kevés: nincsen sorozat Koltai Róbert vagy Hajdú Steve nélkül.